IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tencent е готова да превземе пазара на развлечения в Китай

Компанията сключи сделка за дистрибуция на каталога на Sony Music Entertainment в азиатската страна

13:13 | 17.12.14 г.
<p>
	Бионсе. <em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Бионсе. Снимка: архив Ройтерс

Tencent Holdings сключи сделка със Sony Music Entertainment, което подчертава голямата битка между интернет гигантите в Китай в опит за контролиране на потенциално доходоносния пазар на онлайн развлечения в страната, пише Wall Street Journal.

Във вторник китайската интернет компания обяви, че е подписала ексклузивен договор със Sony Corp., който ще ѝ позволи да управлява изключително онлайн дистрибуцията на каталога на Sony Music в Китай. Става дума за разпространението на музиката на звезди като Бионсе и Daft Punk.

Новината се появи на фона на редица други сделки за дистрибуция, които Tencent сключи с Warner Music Group и HBO на Time Warner. Действията на китайската компания показват, че тя се опитва да изгради сериозно портфолио в сферата на забавленията.

За големите интернет компании в Китай като Tencent, нейния конкурент Alibaba Group и търсачката Baidu, забавленията са важен фактор за привличането на повече от 600 млн. интернет потребители от страната. Фирмите се опитват да предлагат повече филми, телевизионни предавания, музика и игри в платформите си, за да задържат и ангажират по-силно своите потребители.

За да продължи напредъка си в състезанието, Tencent се опитва да направи своите предложения по-привлекателни, като сключва сделки за придобиването на ексклузивно съдържание с музикални и филмови компании.

Въпреки че Китай е най-големият в света интернет пазар по брой потребители, компаниите отдавна се сблъскват със сериозни проблеми като пиратството на музика и филми в страната. Това означава, че ситуацията не е особено лесна за световните лидери в сферата на развлеченията като Sony Music.

Дигиталните продажби на лицензирана музика в Китай миналата година достигнаха 82,6 млн. долара, което постави страната на 21-во място в света според Международната федерация на звукозаписната индустрия.

И все пак мениджърите виждат много възможности за бизнес в сферата на онлайн развлеченията в Китай.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:54 | 10.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още