След две години на строеж първата огромна фабрика за батерии на Tesla е готова на едва 14%. Въпреки това обаче основателят на компанията и милиардер Илон Мъск заговори за поне една „Gigafactory“ на всеки континент.
„Искаме да имаме такива фабрики в Европа, Китай и други части на света“, заяви Мъск в края на миналата седмица, цитиран от Ройтерс. По думите му в тези заводи ще се произвеждат и коли. „От едната страна ще влиза суров материал, а от другата ще излизат готови коли“, поясни образно мениджърът.
По думите му тази интеграция е нужна, за да може автомобилите да станат по-достъпни, отколкото са днес с разделението на дейността между много доставчици, когато „всяка молекула пътува по целия свят", каза Мъск. Фабриките на Tesla са замислени като "машини, които произвеждат машини".
„Цялата схема ще има смисъл само ако имаме поне по един завод на всеки континент", каза още главният изпълнителен директор на Tesla. В противен случай, по думите му, изключително много се увеличават разходите за логистика.
Т. нар. „Gigafactory" е един от стълбовете на плановете за растеж на Tesla. Благодарение на тях се очаква производството да се увеличи от около 50 хил. коли през миналата година до 500 хил. превозни средства през 2018 г. Компанията продава и уреди за съхранение на енергия за дома, които също са важни за електрическата мобилност, поясни Мъск.
„В готовата сграда могат да се поберат 100 самолета от типа Boeing 747 или 50 млрд. хамстера“, пошегува се Мъск в обичайния си стил.
След завършването си фабриката ще се задвижва напълно от енергия от възобновяеми източници – вятърна, слънчева и термална.
В момента Tesla е под силен натиск заради продължаващите финансови загуби и смъртен случай с неин автономен автомобил. Мъск потвърди, че целта пред компанията продължава да е разработването на достъпен автономен електрически автомобил, който „ще се движи десет пъти по-безопасно, отколкото ако го кара човек“ и „ще може да хваща покемони вместо водачите“.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас