Доставчикът на кредитни карти Visa отчита през четвъртото тримесечие от юли до септември ръст на приходите от 9% спрямо съответния период на миналата година до 3,2 милиарда долара (2,5 млрд. евро), заяви конкурентът на MasterCard в сряда след приключване на борсовата сесия в Ню Йорк.
Цената на акциите скочи с 4,6% в следборсовата търговия, след като Visa анонсира и програма за обратно изкупуване на акции в размер на 5 млрд. долара.
Компанията отчита печалба от 1,07 млрд. долара, или 1,71 долара за акция от клас А, което е спад от 10% спрямо отчетените преди година 1,19 млрд. долара, или 1,85 долара за акция от клас А. Намалението обаче е по-скромно от очакванията на Wall Street.
Запитани от Thomson Reuters анализатори очакваха печалба от 1,85 долара за акция и приходи от 3,19 млрд. долара.
За цялата фискална 2014 г. Visa увеличава печалбата си с 9% до 5,4 млрд. долара.
Обемът на трансакциите между страните нараства с 10% на годишна база, без да се отчитат валутните колебания.
За финансовата 2015 година Visa очаква умерен растеж на печалбата на акция и ръст на приходите в ниските двуцифрени стойности, без да се отчитат валутните колебания. Анализаторите очакват ръст от 15% на печалбата на акция и ръст на приходите от 10%.
Моделът на Visa, както и на MasterCard, е свързан с получаването на такси от финансовите институции, които ползват картите на двата оператора. Самите компании, за разлика от American Express, не издават карти и не начисляват лихви, но печелят при извършването на разплащания в своите мрежи.
Междувременно Visa се опитва да навлезе все по-силно на пазара на цифрови плащания. Това се отразява и на инвестициите, а компанията заяви, че възнамерява да назначи в САЩ около 1000 нови служители – инженери и технологични специалисти.
Главният изпълнителен директор Чарли Шарф заяви, че компанията е тествала безконтактна разплащателна система, която работи с приложения за мобилни устройства, работещи с операционната система Android. Подобно на мобилната платежна услуга на Apple - Apple Pay, системата на Visa ще позволи на потребителите да използват мобилния си телефон, за да извършват плащане при търговците на дребно, което ще замени нуждата от кредитна или дебитна карта. Компанията очаква услугата да се появи на пазара в САЩ през януари.
Apple Pay дебютира на 20 октомври и генерира повече от 1 млн. активации на карти в първите три дни, след като стана достъпна. Сега тя се използва повече от всяка друга конкурентна дигитална платежна система. От полазваните за Apple Pay плащания над 600 000 са с карти на Visa, заяви Шарф по време на конферентния разговор с анализатори.


„Ангели на пътя“ със сигнален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Почина основателят на една от големите вериги хранителни магазини у нас
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
В Испания и Италия банките са двигател на дълго чакан възход на акциите
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
BMW превъртя играта: Тествахме новото iX3
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025
Занаятът носи радост, когато надмине очакванията
НОИ даде зелена светлина на бюджета на ДОО за 2026 г.
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден