YouTube ще позволи на компаниите да проверяват самостоятелно каква част от рекламите, които публикуват във видео платформата, могат да бъдат видени от потребителите, пише Financial Times.
Този ход представлява отговор на оплакванията на рекламодатели като Unilever и Kellogg's, които стават все по-загрижени, че харчат пари за реклами, които не са видими.
Има много причини защо една реклама може да не се показва, като например, когато се зарежда в част от уебстраница, която не се показва на екрана на потребителя. В други случаи зрителят може да придвижи страницата надолу, така че да избегне рекламата, преди да има шанса да я види, или да минимизира браузъра, докато рекламата върви.
Твърди се, че американската компания за храни Kellogg's е спряла да плаща за реклама в YouTube тази година, защото не е успяла да установи каква част от рекламите ѝ имат шанса да бъдат видени.
Но според източници, запознати с плановете на YouTube, компанията, която е собственост на Google, наскоро се е предала на натиска от рекламодателите да осигури по-голяма прозрачност на тези процеси.
YouTube планира да позволи на трета страна достъп до данни за позицията и контекста на показването на реклами в сайта, коментират източниците.
Очаква се всичко това да се случи до края на годината и има шансовете да привлече интереса на добре познати компании за проверка на съдържанието като ComScore, Double Verify и Integral Ad Science.
Google вече предлага система за измерване, наречена Active View, която тества дали рекламите са видими. През май компанията публикува проучване за „видимостта“ в нейните рекламни мрежи, включително DoubleClick и YouTube. То разкри, че средната видимост на видео рекламите в мрежата е 54%, което означава, че само половината от рекламите могат да бъдат видени, докато в YouTube тя е 91%.
Една видео реклама се смята за „видима“, когато поне половината от пикселите се виждат на екрана за минимум две секунди според стандартите на Media Rating Council и Interactive Advertising Bureau.


Вдигат учителските заплати с 10 процента
Николай Младенов ще управлява изпълнителния комитет за Газа
Зверско убийство на сина на зам.-кмета на Харков във Виена
Тарикати продават стартови пакети евро от по 20 лева за 50
Мъж е в кома след тежък побой пред магазин
И. Шнабел от ЕЦБ подкрепя прогнозите за повишение на лихвите
САЩ създадоха новия си план за национална сигурност спрямо капризите на Тръмп
Deutsche Bank: Бумът на AI продължава, няма балон
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 3
Посланик Пъздър за глобите на ЕС, енергетиката и AI, част 2
Пет от най-странните жабки в серийни автомобили
Първото BMW M се продава
Опасно ли е поставянето на калъфи върху седалки с подгрев
Volkswagen вкарва три модела в сервизите заради проблеми с безопасността
Hyundai възражда един от най-забавните си модели
Размяна на "любезности" между Мъск и ЕС заради глоба от 120 млн. евро
Франция представи мощна нова система за борба с дронове
Откриха нови доказателства за селективен канибализъм сред неандерталците в Европа
Мутация на грипа във Великобритания може скоро да дойде у нас