IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Diageo се готви за експанзия в Южна Африка

Компанията прекратява партньорството си с Heineken в страната в опит да упражнява по-голям контрол на тази територия

16:07 | 28.07.15 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	<em>Снимка: архив Ройтерс</em></p>

Снимка: архив Ройтерс

Най-големият производител на алкохолни напитки в света Diageo обяви, че ще прекрати партньорството си с Heineken в Южна Африка, докато се опитва да упражнява по-голям контрол върху пазара в страната, който става все по-важен за него, пише Wall Street Journal.

Базираният в Лондон производител на водка Smirnoff, бирата Guinness и уискито с марка Johnnie Walker обяви, че се е съгласил да преструктурира своя джойнт венчър с Heinkenen и Namibia Breweries преди предварително договореното прекратяване през 2018 г.

"Сега вярваме, че Diageo разполага с необходимия мащаб, за да премине към следващия етап на растеж“, посочва главният изпълнителен директор на компанията Иван Менезес.

Diageo и нейните партньори създадоха общата компания през 2004 г., за да продават съвместно портфолио от бира, сайдер и напитки, готови за консумация, в опит да се конкурират с гигантите Anheuser-Busch InBev и SABMiller – двата най-големи производители на бира.

Diageo обяви, че ще продаде своя 42,25% дял от предприятието, което съдържа комбинираното портфолио на Diageo, Heineken и Namibia Breweries, както и своя 15% дял в Namibia и 25-те си процента от пивоварната в Гаутенг.

Diageo ще купи оставащия дял от маркетинговото подразделение, оглавявано от Джеф Миликен, който ще се превърне в главата на Diageo в Южна Африка, след като сделката получи одобрение от регулаторите – нещо, очаквано тази година.

Пазарният дял на Diageo се увеличи от 26% на 40% през последните девет години, посочват от компанията, според която ЮАР е петият ѝ най-голям пазар на спиртни напитки по обем.

Heineken отказва да разкрие данните за пазарния си дял в страната, но анализаторът на Nomura Едуард Мънди твърди, че компанията наскоро е загубила част от дела си в Южна Африка.

Холандският производител на бира ще създаде нов джойнт венчър в Южна Африка заедно с Namibia Breweries, който ще е фокусиран върху развитието на портфолио от бири и ще донесе на Heineken по-голям търговски контрол върху ключовите ѝ брандове в страната.

Африка представлява възможност за Diageo, която се бори с мудния растеж на продажбите си в Северна Америка, която е нейният най-голям пазар. Компанията заяви пред инвеститорите си, че очаква между 2013 и 2017 г. пазарът на спиртни напитки в Южна Африка да нарасне с 45 на сто до 2,39 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:47 | 12.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още