IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Хайди Клум АД

Топмоделът създаде от красотата си истинска марка, която печели пари с мода, сандвичи и мечтите на младите момичета

08:46 | 12.03.12 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
<p>
	Клум има много лица и перфектно знае кое кога да използва. <em>Снимка: Ройтерс</em></p>

Клум има много лица и перфектно знае кое кога да използва. Снимка: Ройтерс

Тя слиза надолу по стълбите, с малка черна рокля. Сребърни конфети валят от тавана, публиката аплодира бясно. По-долу я чака Томас Готшалк, духов оркестър, който свири зад него. Нейната коса е кафява, ниски токчета, тя почти не издава звук и се усмихва срамежливо.

Това не е Хайди Клум, каквато я познаваме - руса, шумна, с големи токове, с висок кикот. Клум е само на 18 години, когато печели конкурса Модел'92.

Днес 15 711 млади момичета кандидатстват за седмия сезон на шоуто на ProSieben Germany's Next Topmodel, което започна в четвъртък. Те искат да имитират Хайди Клум, която през 1992 г. победи 24 999 конкурентки и коронова победата си с гарантиран договор за три години на стойност 300 000 долара. Готшалк тогава заяви: „След Клаудия Шифър сега си имаме Хайди". 

При това Хайди минава по различен път от супермодела Клаудия и всички преди нея. В Лигата на висшата мода тя никога не успя да влезе, но въпреки това днес е все още най-високо платеният модел в света след Жизел Бюндхен. Хайди Клум обаче успя да направи от името си марка. Forbes оценява приходите й през 2011 г. на 20 млн. долара. Клаудия Шифър не успява да се класира в първата десетка. А според наскорошно изследване на агенция Forsa 96% от германците знаят коя е Хайди Клум, пише в свой анализ Frankfurter Allgemeine Zeitung.

Какво Хайди Клум направи по различен начин? Тя не печели парите си само като модел, но също и като водещ и продуцент на две телевизионни предавания: Germany's Next Topmodel и Project Runway, които работят успешно в продължение на години в Германия и Америка. Тя е лицето на многобройни рекламни кампании: Katjes, Birkenstock, Braun, Peek & Cloppenburg, Douglas, Otto, VW, Coca-Cola, McDonald's.

Бракът и раздялата маркетирани перфектно

Тя успя да маркетира добре и брака си с певеца Сийл: двойката се показваше като щастлива и спокойна в обществеността, седмица след седмица булевардните издания публикуваха нови снимки на съвършеното щастие на семейството. Хайди се появи в музикален клип на Сийл, той пя в нейните представления – струваше си и за двамата. През януари Хайди и Сийл обявиха раздялата си - точно преди новия кастинг за шоу за таланти и малко преди новия му албум. Идеалното време за продажбите, отбелязват някои.

Още на 22 години, четири години след завършването на гимназия и след плахата си поява по телевизията с Готшалк, Хайди Клум основава компанията си Heidi Klum GmbH през юни 1996 г. Но за дружеството с ограничена отговорност почти нищо не е публично известно. Така и трябва да бъде, ако зависеше от Гюнтер Клум, баща на модела и мениджър на компанията: той не желае да дава никаква информация за финансовите резултати.

66-годишният баща е акционер с 25 000 евро и ограничено отговорен съдружник с 26 000 евро в компанията на дъщеря си. Той не вижда себе си като неин мениджър, каза Клум през 2005 г., в едно от редките му интервюта. Тя се подкрепя от агенции, адвокати и данъчни съветници, останалата част от бизнеса владеела самата тя.

„Окончателното решение при всички преговори за договори е винаги нейно", потвърждава главният изпълнителен директор на Katje Тобиас Бахмюлер. С производителя на сладкиши и бонбони със седалище в Емерих, Клум сключва през 2001 г. първия си договор за реклама в Германия. След това започва стремителният възход.

Общите активи на Heidi Klum GmbH според агенцията за икономическа информация Creditreform за 2009 г. възлизат на 1,09 млн. евро. Това е с близо 64% повече отколкото през 2008 г. В търговския регистър компанията на Клум е регистрирана като консултантска компания. Ако в началото се занимаваше само с козметични и модни стоки, към тях в последствие бяха добавени и обувки, порцелан, изделия от стъкло, мебели и тапети. Фирмата произвежда и разпространява продуктите за грижа за тялото и здравето, спортни стоки, фитнес продукти, хранителни добавки, книги, календари и фотоалбуми. Тя организира и рекламни събития и ръководи собствена художествена и модна агенции. Тя се занимава и с "права, по-конкретно правата на търговски марки." Помислено е дори за операции в сферата на „заведения за хранене".

Последна актуализация: 03:38 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още