IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Кой ще облече световния шампион по футбол?

Букмейкърите дават най-голям шанс за Nike, Adidas дишат във врата им с поне пет фаворита, аутсайдерите са Puma

09:11 | 10.12.13 г.
<p>
	Официалната топка, с която ще се играе първенството, е на Adidas. Снимка: Ройтерс</p>

Официалната топка, с която ще се играе първенството, е на Adidas. Снимка: Ройтерс

Гигантите в производството на спортно облекло вече са си осигурили сделки за дизайна и доставката на екипите на всеки от отборите, които ще участват на Световното първенство по футбол в Бразилия, пише Businessweek.

Световната купа, също като Олимпийските игри, е рядко състезание, което не е в ръцете на една единствена спортна компания. Тя предоставя възможност да се разбере кой от корпоративните маркетинг екипи най-ефективно е оползотворил сумите, инвестирани в спонсорство.

Adidas, която е официалният спонсор на предстоящото Световно първенство, ще облича настоящите световни шампиони от Испания, отбора на най-добрия футболист в света Лео Меси – Аржентина, както и родния ѝ германския отбор. Nike пък ще покрепя 10 отбора, включително домакините от Бразилия, САЩ и Англия. Puma е разпределила спонсорството си между осем не толкова силни държави.

Според залозите до момента Nike има в редиците си отбора, който се смята за най-сериозен кандидат за купата (Бразилия), докато Adidas разполага със следващите пет фаворита в списъка. Puma е на осмо и девето място с Уругвай и Италия (шансовете за световна титла на един от двата отбора се оценяват с по 5%).

Победата все пак не е всичко. Швейцария, например, няма кой знае какви шансове да отнесе купата у дома, но е доста добро място за продажба на маратонки. Ако претендените за титлата бъдат класирани по БВП, предимството е за Nike - основно благодарение на отбора на САЩ.

И парите не са всичко. Много не толкова заможни деца в кварталите на Рио ще събират пари, за да си купят официалната фланелка на Бразилия. Ентусиазмът в Кот Д‘Ивоар и Алжир е също толкова голям.

Adidas изпъква на този фронт: компанията залага по-скоро на мащаба, отколкото на богатството на държавите. Подкрепяйки отбори като Япония, Нигерия и Русия фирмата е заложила на потенциалните фенове повече от всеки друг от конкурентите си.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 02:44 | 09.09.22 г.
Специални проекти виж още

Коментари

Финанси виж още