Музикалните стрийминг услуги свалиха цените за потребителите, но самите изпълнители все още не са доволни, пише в свой анализ CNBC.
По време на провелата се в Лисабон през миналата седмица технологична конференция Web Summit музикални изпълнители изразиха недоволството си от стрийминг услугите, звукозаписните компании и регулаторите за това, че не ги компенсират правилно, но въпреки това са убедени, че новите технологии ще бъдат ключът към бъдещите им успехи.
"Добре е, че музиката се слуша повече, отколкото когато и да било преди, по-лесно е да отведеш музиката до феновете. Нещото, което трябва да се оправи, са законите за лицензиране. Всъщност те са на 74 години, което ги прави безсмислени, защото всичко, свързано с музиката, се развива ежедневно“, коментира носителят на награда Грами Ne-Yo. По думите му всички изпълнители искат това, което им се полага.
Това са най-новите критики, отправени към музикалната индустрия, в която стриймингът набира сили все повече. Приходите от дигитална музика през 2015 г. за първи път успяха да надминат тези от физически носители според Международната федерация на звукозаписната индустрия (IFPI). Приходите от стрийминг представляват 43% от общите приходи на индустрията, или 2,9 млрд. долара. Общо от продажбите на дигитална музика през миналата година са събрани 6,7 млрд. долара.
Фокус върху иновациите
Много изпълнители твърдят, че не им се плаща достатъчно за музиката им, въпреки този растеж. Това доведе до сблъсъци на високо ниво в музикалния бизнес. През 2014 г. Тейлър Суифт изтегли албумите си от Spotify. Миналата година рапърът Джей-Зи пък придоби стрийминг услугата Tidal, в опит да създаде платформа за самите изпълнители.
Постигането на желанията им все още е трудно според много изпълнители, но част от звездите осъзнават, че трябва да работят с дигиталните платформи. Британецът Tinie Tempah твърди, че културата на сваляне на музика от началото на 2000 г. досега му е помогнала да стане популярен.
„Намирах се в момент, в който бях готов да дам музиката си безплатно“, коментира той по време на дискусия на Web Summit. “Сега сме в ерата на стрийминга. Нямам усещането, че артистите получават това, което заслужават, но смятам, че това е добър момент за тези, които не са се развили през последните пет години... Мисля, че всеки има шанса да стане голяма звезда... това е голям плюс“.
Според Tinie Tempah звукозаписните компании не са били „достатъчно развълнувани“ от стрийминга, когато тези платформи са започнали да се появяват, а ако са били по-иновативни, сега индустрията щеше да е „по-добро място“.
Технология на бъдещето
Доставчиците на стрийминг услуги обаче приветстват развиващите се технологии като чудесна възможност за развитие в нови области, като ползването на данни в помощ на изпълнителите.
Според Ханс-Холгер Албрехт, главен изпълнителен директор на стрийминг услугата Deezer, от гледна точка на растежа, който показват статистиките, стриймингът е огромна възможност както за индустрията, така и за отделните изпълнители. По думите му компанията плаща 70% от приходите си на издатели и звукозаписни компании.
"Стрийминг услугите могат да направят толкова повече за изпълнителите от гледна точка на достъпа на потребителите“, коментира още Албрехт.
Пред CNBC той разкри, че Deezer използва изкуствен интелект в опит да направи данните, с които разполага, по-полезни за изпълнителите, решавайки къде да направят следващия си концерт или в опит да открие къде са най-големите им бази от фенове.
Въпреки че отношенията между изпълнителите и стрийминг услугите не е перфектна, Ne-Yo твърди, че иска да види как развитието на технологията може да помогне на индустрията и да компенсира по-добре изпълнителите.
Повече новини за технологии можете да научите от видеото на Bloomberg TV Bulgaria.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Лидерите на Франция, Германия и Великобритания се срещат със Зеленски в понеделник
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци
Бургунди и бордо – най-актуалната тенденция за сезон есен-зима 2025