Наближава откриването на струващия 5,5 млрд. долара Disneyland в Шанхай и Walt Disney се изправя пред предизвикателство. Конкурентните азиатски герои - като Boonie Bears или Големия вълк, означава, че седемгодишните деца ще прекарват по-малко време с Мики Маус и приятелите му, предава Ройтерс.
Расте и броят на конкурентните тематични паркове в Китай, което затруднява Disney в задачата да спечели сърцата на китайските деца, както и да накара родителите им да отворят портфейлите си след откриването на парка на 16 юни.
"Когато поискаме от децата да напишат кой е любимият им анимационен герой, много малко от тях посочват Мики Маус и Доналд Дък“, твърди Сон Лей, базиран в Хонконг директор на Animation-Comic-Game Group, която е организатор на най-големия панаир за комикси, аниме и игри.
По думите му децата рисуват герои, които гледат по телевизията и които виждат всеки ден. Това означава, че Boonie Bears определено имат преднина.
Освен това и забраната за показването на чуждестранни анимационни герои по време на късния следобед - „златният час“, в който децата гледат най-много телевизия, не помага на Мики и компания.
Отношението на Китай към Disney е двойствено – то отразява сблъсъка между националистическите настроения и желанието за досег до американския стил на живот сред разрастващата се средна класа, посочва агенцията. Свързваното с военните издание PLA Daily предупреди, че има „невидима пропаганда“ във филма на Disney “Зоотрополис“. И все пак главният изпълнителен директор на компанията Бой Айгър се срещна с президента на Китай Си Дзинпин през май, а на Disney ѝ беше издадена „специална“ защита на търговската ѝ марка.
Същевременно Disney се радва на изключително добри резултати в боксофиса в Китай през тази година. „Зоотрополис“, „Капитан Америка“, „Книга за джунглата“ и „Междузвездни войни: Силата се пробужда“ са сред 10-те най-гледани филми през 2016 г. дотук, като са събрали над 690 млн. долара от билети, според Box Office Mojo. Героите от тези филми ще се появят и в парка в Шанхай.
Конкуренцията в страната обаче е огромна. Около 2 500 тематични парка вече са планирани за Китай, включително такъв на японския бранд Hello Kitty. DreamCenter на DreamWorks Animation и паркът на Six Flags Entertainment, които трябва да отворят врати през 2019 г., са сред американските конкуренти на Disney.


Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Бъдещето на AI звучи като ехо от миналото на железниците в Дивия Запад
Три години и 1 млн. долара приходи по-късно българската Team-GPT вече е Juma
Джей Ло се завръща в бившия СССР, след като Путин прогони звездите от Москва
Не можем да очакваме автоматични позитивни ефекти от еврозоната без усилия
Настоящият модел на поддържане на дефицити и дългове е към своя край
Ландо Норис е новият шампион във Формула 1
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
4 типа мъже, на които не може да вярвате
Даниел Митов: Нямам намерение да подавам оставка
SENSHI 29 пощаза 12 зрелищни битки и много адреналин
Най-актуалните модели обеци, които да носите тази зима