През пролетта Avon Products започна стратегически преглед на своя бизнес, а тази седмица главният изпълнителен директор на компанията Шери Маккой успя да сключи реална сделка, в рамките на която козметичната компания ще продаде по-голяма част от своя губещ пари бизнес в Северна Америка, пише Wall Street Journal в свой анализ.
Споразумението с Cerebrus Capital Management, която инвестира 435 млн. долара в Avon, за да се сдобие с по-голямата част от северноамериканския ѝ бизнес и ще даде други 170 млн. долара за отделянето на компанията, дава на Маккой повече време да създаде изпълним план за останалите операции на Avon.
“Силно вярваме, че това партньорство ще промени пътя, по който върви компанията“, коментира Маккой в четвъртък.
Без финансовите си проблеми в САЩ Avon може да позиционира своите международни операции така, че да ускори растежа си в сегменти като този с продукти за красота, обясни тя.
Бизнесът на компанията в Северна Америка носи около 15% от продажбите ѝ.
Сделката включва и промени в борда на директорите. Петима от тях ще бъдат заменени, като човек от Cerberus ще стане председател на Avon. Двама други висши мениджъри от компанията ще получат места в борда, който включва общо 11 души. Този ход може да направи главния изпълнителен директор уязвим, защото по-лесно ще може да бъде отстранен.
57-годишната Маккой се бори неуспешно за съживяването на Avon след като пое поста преди три години и половина. От издигането ѝ на тази позиция цената на акциите на компанията спадна с 81%, а в четвъртък се сви с 6 цента до 4,03 долара.
Някои бивши служители и анализатори от Wall Street са разочаровани от това, което описват като липса на ясна корпоративна стратегия. Маккой пък преди време е заявила: „Не мога да ви кажа каква е ясната стратегия – тя е различна за всеки пазар“, твърди един от бившите ръководители на компанията.
Сделката, която компанията очаква да приключи през следващите месеци, ще направи Cerberus най-големия акционер в Avon, с дял от 16,6%. Освен това тя ще притежава 80,1% от бизнеса на фирмата в Северна Америка.
Маккой, която беше част от ръководството на Johnson & Johnson преди, знаеше малко за модела на директни продажби на Avon, когато стана част от екипа ѝ през април 2012 г. Avon разчита на голяма мрежа от 6 млн. представители, които продават гримове и други продукти предимно на жени.
Когато Маккой се озова начело на компанията, продажбите вече бяха започнали да спадат, а ръководството искаше нов главен изпълнителен директор, който да даде свежи идеи за бизнеса, твърди източник, запознат с въпроса.
Скоро след като Маккой стана част от Avon някои от директорите я окуражиха да потърси съвет за директните продажби от нейния предшественик Андреа Юнг, посочва друг източник, запознат с темата.
„Тези отношения така и не се установиха“, допълва той.


Над 20 автомобила спукаха гуми на родно шосе само за 24 часа
НОИ одобри Бюджет 2026
Опозицията не хареса и обновения проект на Бюджет 2026
Тръмп иска Европа да поеме основната тежест в НАТО
„Ангели на пътя“ със скандален сигнал за КАТ - Варна (СНИМКИ)
Мадуро знае, че Тръмп блъфира
Сигурността на Израел се нуждае от по-малко оръжие и повече диалог
Възраждането на бойните кораби в Европа връща на мода британските корабостроители
Нобеловият лауреат за мир може да получи награда си лично, но рискува много
JPMorgan: Европа има „реален проблем”
Кризата във VW зачеркна два основни модела
Десетте ветерана на европейските пазари
Кои китайски марки ще изчезнат от Eвропа?
Kia показа дизайна на бъдещето си
Toyota се завръща във Ф1
В понеделник се очаква да започне евакуация на кораба "Кайрос" край Ахтопол
Проблемът със Закона за доброволчеството продължава да е голям
Симеонов: Тайничко и Борисов стиска палци на протеста
Защо Швеция може да построи модерна подводница, а Европа няма силен морски флот?
Рецептата Dnes: Запържени скариди със зеленчуци