IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

VW: Енергийната криза в ЕС застрашава жизнеспособността на заводите за батерии

Рамките на индустриалното сътрудничество, изготвени от френските и германските министри на икономиката, не отговарят на предвидените приоритети, изтъква Томас Шефер

22:45 | 28.11.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Инвестициите в индустриални проекти в Германия и Европейския съюз (ЕС), като фабрики за батерии, ще бъдат неосъществими, ако политиците в региона не успеят да наложат контрол върху нарастващите цени на енергията в дългосрочен план, предупреди главният изпълнителен директор на германската автомобилна марка Volkswagen AG Томас Шефер, цитиран от Bloomberg.

„Освен ако не успеем да намалим цените на енергията в Германия и Европа бързо и надеждно, инвестициите в енергоемко производство или в нови фабрики за батерийни клетки в Германия и ЕС ще бъдат практически нежизнеспособни“, пише Шефер в LinkedIn. „Създаването на стойност в тази област ще се случи другаде“, добавя той.

Рамките на индустриално-политическо сътрудничество, изготвени от френските и германските министри на икономиката миналата седмица, „не отговарят на ключови области и не отговарят на предвидените приоритети“, изтъква Шефер.

Енергийната криза в Европа засилва натиска върху това как регионът трябва да отговори на Закона за намаляване на инфлацията на САЩ, на борбата срещу климатичните промени и на разпоредбите, подписани през август от американския президент Джо Байдън, които целят да привлекат производството на електромобили в САЩ, за да се намали зависимостта от Китай по отношение на веригите на доставки.

Представители на ЕС заявиха, че програмата за субсидиране на Вашингтон нарушава правилата на Световната търговска организация (СТО) и дискриминира неамериканските компании.

Програмите на ЕС не се фокусират достатъчно върху „краткосрочното увеличаване, мащаба и индустриализация на производството“, подчертава Шефер, критикувайки това, което той нарича „остарели и бюрократични правила за държавна помощ“.

Volkswagen планира да разполага с шест фабрики за батерии в експлоатация в Европа до 2030 г. чрез своята компания за батерии PowerCo, която направи първа копка на такава фабрика в Германия през юли и обособи съвместно предприятие за 3 млрд. евро с Umicore през септември за производство на катоден материал.

Последна актуализация: 20:54 | 28.11.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още