IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Tesla достави първия влекач Semi на Pepsi, без да коментира цени и производство

Електрическият камион е като слон, който се движи със скоростта на гепард, изтъкна Илон Мъск по време на церемонията в завода на компанията в Невада

12:05 | 02.12.22 г. 1
Снимка: Tesla
Снимка: Tesla

Главният изпълнителен директор на Tesla Inc. Илон Мъск беше в центъра на вниманието по време на церемония по доставката на първия електрически влекач на компанията Semi на PepsiCo. в четвъртък, съобщава Ройтерс. Милиардерът обаче не предостави нова информация за цената, производствените планове и товароносимостта на превозното средство.

Мъск, който се появи на сцената по време на церемонията в завода на Tesla в Невада, заяви, че електрическият влекач ще намали емисиите по магистралите, ще надмине наличните дизелови модели по мощност и безопасност и ще даде старт на технология за бързо зареждане на батерията, която компанията ще използва и при своя пикап Cybertruck.

„Ако сте шофьор на камион и искате най-якия влекач на пътя, това е той“, заяви Мъск, отбелязвайки, че са минали пет години, откакто Tesla обяви, че разработва изцяло електрически камион. Все пак индустриалните експерти остават скептични относно способността на електрическите камиони да превозват големи товари на стотици километри разстояние.

При първото подобно събитие за Мъск, откакто придоби Twitter, Tesla не предостави информация за цените на Semi, както и подробности относно различните версии на влекача. Компанията единствено заяви, че планира да използва превозното средство за доставка на части до своя завод във Фримонт, Калифорния.

През 2017 г. компанията обяви, че версията Semi с пробег от около 500 км ще струва 150 хил. долара, а тази с пробег от 800 км ще се предлага на цена от 180 хил. долара. Оттогава обаче цените на превозните средства значително нараснаха поради поскъпването на суровините.

Робин Денхолм, председател на Tesla, наскоро заяви, че автомобилният производител може да произведе 100 влекача през тази година. Мъск посочи, че Tesla иска да произведе 50 хил. камиона през 2024  г.

PepsiCo, която направи демонстративна проба с влекача на Tesla, за да достави закуски на присъстващите на събитието в Невада, поръча 100 камиона през 2017 г.

Brewer Anheuser-Busch, United Parcel Service Inc. и Walmart Inc. също са сключили сделка за доставка на Semi. Tesla не предостави подробности относно поръчките или доставките до клиентите.

Мъск заяви, че Semi е бил тестван между фабриката в Невада и съоръжението във Фримонт, като превозното средство изминава 800 км с едно зареждане на батерията, а товарът, който превозва, е с тегло около 32 тона.

Tesla не разкрива теглото на ненатоварен Semi, една ключова спецификация, за която анализаторите се надяваха да научат, и важен показател за ефективността на електрическите камиони.

Tesla не предоставя подробности за това как системите за подпомагане на водача на Tesla ще функционират в Semi.

„Не е много впечатляващо – преносът на товар от чипове (средно тегло на пакет 52 грама) по никакъв начин не може да се каже, че е окончателно доказателство за концепцията“, коментира Оливър Диксън, старши анализатор в консултантската фирма Guidehouse.

Daimler, Volvo Trucks и Nikola са сред конкурентите на Tesla при електрическите тежкотоварни превозни средства.

Американският търговец на дребно Walmart заяви, че е тествал камионите eCascadia на Freightliner и Tre BEV на Nikola в Калифорния.

Като гепард

Камионите от категорията на Semi представляват само 1% от продажбите на превозни средства в САЩ, но в същото време са отговорни за 20% от общите емисии в сухопътния транспорт, изтъква Tesla.

Компанията посочва, че други предстоящи превозни средства ще използват технологията за зареждане, разработена специално за Semi, без да предоставя подробности.

Влекачът има три електрически двигателя, разработени за Performance версията на Model S, като само един от тях е включен при движение по магистрала, а другите два остават в резерв, за да се активират, когато камионът трябва да ускори. Тази функция прави влекачът по-енергийно ефективен, изтъква Мъск.

„Този камион е като слон, който се движи като гепард“, подчертава милиардерът.

Последна актуализация: 12:05 | 02.12.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

1
rate up comment 0 rate down comment 0
Parana
преди 1 месец
От гледна точка на камион гепардът е доста бавен, всъщност. И не може да покрие дълги разстояния, точно като китайската количка с батерийка в случая, в момента в който я натоварят с 30-тина тона.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още