IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Германските автоконцерни са сред отличниците при електрификацията

Лидер в класацията на ICCT е Tesla, следвана от китайската BYD

12:59 | 01.06.23 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Международната асоциация за изследване на околната среда International Council of Clean Transportation (ICCT) потвърждава, че  BMW AG и Volkswagen AG са постигнали голям напредък в ангажимента си да електрифицират своята продуктова гама. Германските автомобилни производители се класират съответно на трето и четвърто място като цяло в трите категории - пазар, технологии и стратегическа визия, съобщава Automobilwoche, цитирайки доклада на ICCT Global Automaker Rating 2022, публикуван в сряда.

В класацията организацията със седалище във Вашингтон използва десет специално създадени критерия, за да оцени колко успешни са 20-те най-големи автомобилни компании в света в прехода към автомобили с нулеви емисии.

Tesla е категоричен лидер

Докладът на ICCT  се основава, наред с други неща, на данни за продажбите на електрически автомобили и техните основни спецификации на пазарите в Китай, САЩ, Европейския съюз (ЕС), Япония, Индия и Южна Корея през 2022 г. 20-те производителя представляват 89 процента от продажбите на тези шест пазара и 65% от глобалните продажби.

BMW се класира на трето място като най-добре представящата се европейска компания с 56 от общо 100 точки. Volkswagen е на една позиция след баварският концерн с 53 точки. Лидер е производителят на електрически автомобили Tesla с 83 точки, следван от китайската BYD със 73 точки. Далеч зад конкурентите си обаче е японската група Toyota, най-големият производител на леки коли в света по пазарен дял, с 30 точки и 15-о място, докато Suzuki е последна.

Предстои дълъг път

С оглед на скандала с манипулираните данни за изгорелите газове от дизеловите превозни средства на Volkswagen от 2015 г., стана известен като „Дизелгейт“, ICCT похвали бързия напредък на базирания във Волфсбург концерн.

„Като се има предвид, че са изминали само седем години от скандала „Дизелгейт“, забележително е да видим VW да се очертава като сериозен лидер в прехода към 100 процента автомобили с нулеви емисии“, изтъква Рейчъл Мънкрийф, изпълнителен директор на ICCT.

Въпреки напредъка при електрификацията в автомобилния сектор всеки производител все още има много работа пред себе си, подчертават от ICCT. Например Tesla трябва да предлага повече модели в различните категории. Освен това само половината от концерните изтъкват през 2022 г., че поне всяка десета продадена кола е без емисии.

Пазарният дял на електрическите автомобили трябва да се увеличи

За да се ограничи глобалното затопляне до под 2 градуса по Целзий в съответствие с климатичните цели от Парижкото споразумение от 2015 г., ICCT изчислява, че делът на продадените леки коли и микробуси с електрическо задвижване трябва да се увеличи до 77% през 2030 г.

Необходими са допълнителни мерки за ограничаване на глобалното затопляне до под 1,5 градуса по Целзий, изтъква организацията. Международната общност се ангажира с тази цел на последните конференции за климата на ООН, за да предотврати пагубните последици от изменението на климата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 12:59 | 01.06.23 г.
Специални проекти виж още
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още