IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

АСЕА: ЕС трябва да защити автоиндустрията в стремежа си към декарбонизация

Лобито иска повече фискална подкрепа за насърчаване на продажбите на електрически превозни средства и яснота относно целите за намаляване на емисиите

21:00 | 16.01.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Европейският съюз (ЕС) трябва да адаптира своята пътна карта за декарбонизация, защото рискува да навреди на конкурентоспособността на производителите на автомобили в региона, предупреждава Европейската асоциация на производителите на автомобили (ACEA), цитирана от Bloomberg.

Зелената сделка на ЕС — представена преди пет години като крайъгълен камък на потенциалния икономически растеж на блока — се нуждае от „проверка на реалността“, изтъква лобистката група.

Организацията също така поиска повече фискална подкрепа за насърчаване на продажбите на електрически превозни средства и яснота относно целите за намаляване на емисиите за 2025 г. и след това.

„Автомобилната индустрия трябва да знае как да смекчи риска от значително несъответствие с целите“, посочва новият президент на ACEA Ола Калениус, главен изпълнителен директор на Mercedes-Benz Group AG, в отворено писмо, адресирано до лидерите на ЕС. „Плащането на тежки глоби за неспазване на целите за емисиите на въглероден диоксид от автопарковете би отклонило необходимите средства от научноизследователската и развойна дейност и други инвестиции“, предупреждава той.

Обществената подкрепа за Зелената сделка се сви на фона на притесненията относно разходите за енергийния преход и конкурентоспособността на индустрията в региона. Европейските производители на автомобили са изправени пред редица предизвикателства, включително високи производствени разходи, намаляващо търсене на електромобили и засилваща се конкуренция в лицето на Китай.

Освен това автомобилните компании са заплашени от потенциални глоби за милиарди евро при неспазване на тазгодишните цели за емисиите. Европейската комисия (ЕК) все още не е изчислила потенциалните санкции, посочи ден по-рано еврокомисарят по въпросите за климата Вопке Хукстра, добавяйки, че подобни цели за 2020 г. са довели само до малки по размер глоби.

Някои автомобилни концерни планират да обединят продажбите на автомобили с тези на производителите на електромобили като Tesla Inc., за да гарантират, че отговарят на новите цели.

В края на октомври Брюксел наложи по-високи мита върху вноса на китайски електромобили, след като установи, че Пекин предоставя несправедливи субсидии на своята индустрия. Някои ръководители на европейски концерни се обявиха против този ход, като предупредиха, че това само засилва търговското напрежение.

„Вместо да издига стени, европейският вътрешен пазар трябва да бъде укрепен и направен по-устойчив“, посочва Калениус в писмото.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:22 | 16.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още