Nissan Motor Co. ще съкрати с 11 хил. работни места повече от първоначално планирано, като общият броя на съкращенията ще достигне 20 хил. като част от план за преструктуриране на бизнеса, съобщава Bloomberg.
През ноември японският производител на автомобили заяви, че ще съкрати 9000 работни места, след като слабите продажби в САЩ и Китай доведоха до спад от 94% на нетната печалба за първото полугодие. Новият обхват на съкращенията ще засегне около 15% от работната сила на Nissan.
Свиването на работната сила ще се извърши както в Япония, така и в други страни по света.
Кризата на Nissan може да се влоши още повече, след като компанията предупреди акционерите миналия месец, че очаква да отчете нетна загуба заради разходите за преструктуриране в размер на 750 млрд. йени (5 млрд. долара) за фискалната година, приключила в края на март 2025 г.
Мащабът на финансовите проблеми на автомобилния производител придоби по-ясни очертания в края на миналата година, когато освен съкращенията на 9000 работни места, компанията обяви, че ще намали производствения си капацитет с 20%. Оттогава Nissan понижава перспективите си за печалбата, тъй като е уязвима към търговските бариери на САЩ.
Преговорите за обединяване с Honda междувременно се разпаднаха, като така беше изключена възможността за предоставяне на спасителен пояс за Nissan.
Въпреки неуспешното сливане Nissan и Honda продължават стратегическото си партньорство, фокусирано върху електрическите превозни средства и батериите, оставяйки място за бъдещи преговори.
Nissan не разполага с широка гама от хибридни автомобили, които да предложи на клиентите на ключови пазари, и страда от управленски проблеми и вътрешни борби, откакто бившият председател Карлос Гон беше арестуван и отстранен през 2018 г.
Междувременно митата на президента на САЩ Доналд Тръмп върху вноса на автомобили и авточасти помрачиха бизнеса на повечето автомобилни марки, като парализираха Nissan.
Освен предизвикателствата около продажбите, пасивите на Nissan също така са напът да нараснат драстично. Nissan и неговите филиали се доближават до падежи на дълг в размер на 1,6 млрд. долара за тази година, които ще нараснат до 5,6 млрд. долара през 2026 г. - най-високото ниво от поне 1996 г.
Иван Еспиноса, който беше назначен за главен изпълнителен директор през април, е изправен пред тежката задача да промени съдбата на Nissan. Очаква се той да хвърли светлина върху спекулациите относно съкращения на работни места и потенциалното затваряне на заводи, когато Nissan представи финансовите си резултати във вторник (13 май).