IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Вицепрезидентът на BYD: Ценовата война при електромобилите в Китай е неустойчива

Компанията очаква да похарчи до 20 млрд. долара в Европа през следващите години, изтъква Стела Ли в интервю за Bloomberg

10:46 | 13.06.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

BYD Co. смята ценовата война на пазара на електрически превозни средства в Китай за неустойчива, заяви вицепрезидентът на компанията Стела Ли, която обаче не посочи дали най-големият производител на електромобили в страната ще се откаже от агресивните отстъпки.

„Това е много екстремна, силна конкуренция“, изтъква Стела Ли в интервю за Bloomberg. „Не, това не е устойчиво“, добавя тя, отбелязвайки, че консолидацията в сектора е възможна с развитието на пазара.

Коментарите ѝ подчертават нарастващото напрежение на пазара на електромобили в Китай, където поток от нови участници и големи намаления на цените – много от които водени от BYD – подкопават маржовете и водят до рядка правителствена намеса.

Въпреки че BYD увеличава своя пазарен дял, последиците от войната придобиват все по-големи мащаби, като инвеститори, регулатори и конкуренти настояват за прекратяването на отстъпките.

Пекин привика по-рано лидерите от индустрията за разговори, като посъветва компаниите да не продават автомобили под себестойността им или да предлагат неразумни намаления на цените.

Ценовата война при електромобилите оказва силно влияние върху акциите на автомобилните производители, като BYD загуби около 22 млрд. долара пазарна капитализация от пика си в края на май. Въпреки това компанията се разглежда като вероятен дългосрочен победител, ако по-малките и средните конкуренти бъдат изтласкани, което ще ѝ позволи да увеличи своя пазарен дял.

Ли заяви, че BYD планира да продължи да инвестира агресивно извън Китай, с особен фокус върху Европа. Компанията очаква да похарчи до 20 млрд. долара в региона през следващите години.

Пазарният дял на BYD нараства бързо в ключови европейски страни, включително Германия, Великобритания и Италия, подпомогнат от бързо разрастващата се дилърска мрежа и конкурентните цени в рамките на продуктовата гама.

Вицепрезидентът на BYD Линда Ли. Снимка: Bloomberg L.P. Вицепрезидентът на BYD Линда Ли. Снимка: Bloomberg L.P.

Наскоро компанията изпревари американския си конкурент Tesla Inc. по отношение на продажбите в Европа - промяна, която се дължи отчасти на факта, че BYD предлага по-широка гама от модели. В момента компанията продава около девет до десет автомобила в региона, в сравнение с четири за Tesla.

Ли изтъква, че BYD няма непосредствени планове за партньорство с европейски автомобилен производител - стратегия, която китайски конкуренти като Xpeng Inc. и Zhejiang Leapmotor Technology Co. възприемат. „Но вратата е отворена“ към подобни партньорства, добавя Ли.

По думите ѝ BYD инвестира мащабно и в следпродажбено обслужване и очаква европейският ѝ пазарен дял да се увеличи допълнително, тъй като все повече клиенти се запознават с технологиите и поддръжката на компанията.

„Ако решим да направим нещо, ние влагаме всичките си ресурси в него“, изтъква тя. „Искаме да сме сигурни, че ще бъде успешно в дългосрочен план“.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:46 | 13.06.25 г.
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още