Доставките на Stellantis за третото тримесечие са се повишили с 13% благодарение на скок в продажбите в Северна Америка, което сочи към възстановяване, след като затрудненият автомобилен производител изчерпа високите си запаси в САЩ, предава Bloomberg.
Общият брой на доставките се е увеличил до 1,3 млн. единици за тримесечието, приключило на 30 септември, съобщи производителят на Jeep в петък. Доставките в САЩ са скочили с 35% на годишна база отчасти благодарение на това, че компанията отново е въвела на пазара популярни модели като пикапа Ram 1500 с V8 двигател.
Акциите на Stellantis поскъпнаха с 2,7% в Милано след новината. Цената им все още е с около една четвърт по-ниска в сравнение с началото на годината.
Новият главен изпълнителен директор на групата Антонио Филоса предприема стъпки да изправи компанията на крака след рязък спад на пазарния дял както в САЩ, така и в Европа. Карлос Таварес, предишният главен изпълнителен директор, който напусна през декември, се стремеше да намали разходите и да повиши ефективността за сметка на новите модели. Stellantis планира да инвестира около 10 млрд. долара в САЩ, за да даде тласък на основния си източник на печалба, съобщи Bloomberg по-рано този месец.
Като част от прегледа на Филоса, Stellantis преструктурира висшето си ръководство и се отказва от някои европейски инвестиции. Новият главен изпълнителен директор преразглежда и продуктите, марките и производственото присъствие на групата преди деня на капиталовите пазари, насрочен за началото на следващата година. В Европа Stellantis притежава марки като Fiat, Maserati и Citroën.
Доставките в Европа са нараснали с 8% през третото тримесечие, подкрепени от търсенето на нови модели като Citroën C3, Opel Frontera и Fiat Grande Panda, съобщи Stellantis.
Засиленото внимание към САЩ и неотдавнашните вълни от промени в ръководството тревожат профсъюзите в Европа, където няколко завода временно спряха производството си този месец. Производството на автомобили в Stellantis в Италия е спаднало с 36% през първите девет месеца на годината, което предизвика опасения сред синдикатите за принудително затваряне на заводи в региона.
На 29 септември Stellantis потвърди прогнозата си за цялата година, докато германски производители като BMW и Porsche понижиха прогнозите си през последните седмици, отчасти поради слабите продажби в Китай.
Производителят трябва да представи данни за доставките и приходите за цялото трето тримесечие на 30 октомври.


Спецов: Доставките на горива няма да бъдат прекъсвани
Тъжна вест! Почина актрисата Елена Жандова
Александър Димитров поиска спокойствие от футболна България
Бивш президент призова за оставка на правителството на Украйна
Тежка катастрофа затвори пътя Варна - София
Кийнън изследва абсурдите на инвестиционното банкиране
Африка се нуждае от 1 млрд работни места, за да има ръст
София напредва в борбата с мръсния въздух, но ѝ трябва по-ефективна комуникация
Семейство Обама ни напомнят как изглежда лидерството
Япония и Китай се скараха за Тайван, Токио има малко варианти за деескалация
Китайски SUV спечели 4 от най-престижните награди за дизайн
BMW пуска юбилейно издание на 3-Series
Експерти се обявиха срещу запазване на хибридите PHEV и EREV
Защо първото Mitsubishi Eclipse има гърбица на капака
Мистерия с десетки коли, оставени на паркинга на летище
Праисторически крокодили са ловували, скачайки от дърветата
Учени използват AI, за да изградят най-подробния модел на Млечния път, създаван някога
Пенсионери се надяват на коледни надбавки, за да си купят месо и мандарини
САЩ вече не е враг номер едно на Русия, Великобритания зае почетното място
Хейли Бийбър се показа по прашки на червения килим