Маржът на печалбата на BMW доближава долния край на прогнозирания диапазон през третото тримесечие, тъй като американските мита и интензивната конкуренция в Китай свиват рентабилността на германския автомобилен концерн, съобщава Bloomberg.
Производителят на луксозни автомобили отчете възвръщаемост на автомобилното производство в размер на 5,3% за тримесечието. Това е в долната част на прогнозирания по-рано диапазон от 5% до 6%.
„През третото тримесечие за пореден път доказахме, че нашият бизнес модел е стабилен и устойчив“, заяви главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от Ройтерс.
Тримесечните приходи на групата изостават леко от очакванията, достигайки 32,3 млрд. евро.
BMW е изложена на сътресенията, обхванали индустрията за луксозни автомобили от началото на годината, тъй като търговските бариери и променящите се вкусове сред потребителите помрачават основните ѝ пазари извън Европа.
Налозите върху вноса в САЩ и тези на Европейския съюз (ЕС) срещу китайските електромобили свиват маржа на BMW с около 1,8% през третото тримесечие. Базираната в Мюнхен компания, която смята САЩ за втория си по големина пазар извън Европа, внася електрическите модели Mini Cooper и Aceman в ЕС от Китай, които подлежат на мита, наложени от Европейската комисия (ЕК) през октомври 2024 г.
BMW заяви, че е изправена пред „ожесточена конкуренция“ в Китай и е понижила прогнозата си за продажбите за четвъртото тримесечие на най-големия автомобилен пазар в света, като същевременно запазва стремежа си към лек ръст на доставките там. Компанията предупреди, че печалбата ѝ може да бъде засегната от промени в търговската политика или от китайски ограничения на износа на ключови материали, въпреки че облекчаването на търговските бариери също може да предложи промяна в оценката.
Европейските автомобилни производители губят позиции в Китай, тъй като местните конкуренти като BYD Co. и Xiaomi Corp. засилват своето присъствие там с помощта на технологично оборудвани електрически автомобили, чиито цени са доста под тези на вносните коли.
По-рано Volkswagen AG отчете по-ниски нива на доставки в Китай през последното тримесечие, като подразделението на групата Audi понижи перспективите си на фона на нарастващите митнически разходи и свиващия се пазарен дял.
Mercedes-Benz Group AG също се сблъсква със спад в продажбите на най-големия автомобилен пазар в света.
Въпреки това печалбата на BMW преди лихвите и данъците расте с една трета до 2,26 млрд. евро, подпомогната от ниската база през същия период на миналата година, когато компанията беше засегната от мащабна сервизна акция на 1,5 млн. автомобила поради неизправни спирачни системи.
В бъдеще новото поколение електрически автомобили на BMW ще бъде от основно значение за възвръщането на позициите на групата в Китай, като първият автомобил от серията Neue Klasse, моделът iX3, вече може да бъде поръчан.


Снежана Апостолова изпълнява функциите кмет на Варна на 17 ноември
От 20 ноември започва работа „Зелената зона“ във Варна
Какво ще бъде времето във вторник?
Борисов: Германия остава наш водещ партньор
Японските ритейлъри понесоха удар от напрежението Пекин-Токио
Китай предупреди гражданите си да не пътуват до Япония
Токио праща делегация в Китай след коментар на премиера Такаичи за Тайван
Военновременното рали на израелските пазари преминава в мирен подем
Google може да следи цените и да купи продукт от ваше име
С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG
Тези автомобили могат да изненадат неприятно още преди 150 000 км
7 автомобилни системи, които страдат само след месец престой
Honda и Nissan все пак ще произвеждат коли заедно
Новите батерии на Toyota ще издържат 40 години
Диана Русинова и ЕЦТП ще атакуват в съда по-скъпото паркиране в София
Григор Димитров завършва сезона 44-ти в света
Емил Радев: ЕС затяга контрола върху изпирането на пари и финансирането на тероризма
След срещата Макрон-Зеленски: Украйна ще закупи 100 изтребителя Rafale