IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Митата на САЩ и силната конкуренция в Китай свиват рентабилността на BMW

Тримесечните приходи на групата изостават леко от очакванията, достигайки 32,3 млрд. евро

10:20 | 05.11.25 г.
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Маржът на печалбата на BMW доближава долния край на прогнозирания диапазон през третото тримесечие, тъй като американските мита и интензивната конкуренция в Китай свиват рентабилността на германския автомобилен концерн, съобщава Bloomberg.

Производителят на луксозни автомобили отчете възвръщаемост на автомобилното производство в размер на 5,3% за тримесечието. Това е в долната част на прогнозирания по-рано диапазон от 5% до 6%.

„През третото тримесечие за пореден път доказахме, че нашият бизнес модел е стабилен и устойчив“, заяви главният изпълнителен директор на BMW Оливер Ципсе, цитиран от Ройтерс.

Тримесечните приходи на групата изостават леко от очакванията, достигайки 32,3 млрд. евро.

BMW е изложена на сътресенията, обхванали индустрията за луксозни автомобили от началото на годината, тъй като търговските бариери и променящите се вкусове сред потребителите помрачават основните ѝ пазари извън Европа.

Налозите върху вноса в САЩ и тези на Европейския съюз (ЕС) срещу китайските електромобили свиват маржа на BMW с около 1,8% през третото тримесечие. Базираната в Мюнхен компания, която смята САЩ за втория си по големина пазар извън Европа, внася електрическите модели Mini Cooper и Aceman в ЕС от Китай, които подлежат на мита, наложени от Европейската комисия (ЕК) през октомври 2024 г.

BMW заяви, че е изправена пред „ожесточена конкуренция“ в Китай и е понижила прогнозата си за продажбите за четвъртото тримесечие на най-големия автомобилен пазар в света, като същевременно запазва стремежа си към лек ръст на доставките там. Компанията предупреди, че печалбата ѝ може да бъде засегната от промени в търговската политика или от китайски ограничения на износа на ключови материали, въпреки че облекчаването на търговските бариери също може да предложи промяна в оценката.

Европейските автомобилни производители губят позиции в Китай, тъй като местните конкуренти като BYD Co. и Xiaomi Corp. засилват своето присъствие там с помощта на технологично оборудвани електрически автомобили, чиито цени са доста под тези на вносните коли.

По-рано Volkswagen AG отчете по-ниски нива на доставки в Китай през последното тримесечие, като подразделението на групата Audi понижи перспективите си на фона на нарастващите митнически разходи и свиващия се пазарен дял.

Mercedes-Benz Group AG също се сблъсква със спад в продажбите на най-големия автомобилен пазар в света.

Въпреки това печалбата на BMW преди лихвите и данъците расте с една трета до 2,26 млрд. евро, подпомогната от ниската база през същия период на миналата година, когато компанията беше засегната от мащабна сервизна акция на 1,5 млн. автомобила поради неизправни спирачни системи.

В бъдеще новото поколение електрически автомобили на BMW ще бъде от основно значение за възвръщането на позициите на групата в Китай, като първият автомобил от серията Neue Klasse, моделът iX3, вече може да бъде поръчан.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 10:20 | 05.11.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини виж още

Коментари

Финанси виж още