Акциите на Toyota Motor Corp. отчетоха най-големия си ценови спад от април насам, след като прогнозата на японската автомобилна група за годишната печалба разочарова инвеститорите - знак, че въздействието на митата на американския президент Доналд Тръмп все още оказва влияние върху печалбата на компанията, съобщава Bloomberg.
Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял очаква оперативна печалба за фискалната година в размер на 3,4 трлн. йени (22 млрд. долара). Това е повече от предишната прогноза от 3,2 трлн. йени, въпреки че оценката изостава от очакваните от анализаторите 3,9 трлн. йени.
Това доведе до около 5% спад в цената на акциите на Toyota, търгувани на борсата в Токио.
Въпреки че компанията се стреми да представи по-оптимистична перспектива за останалата част от годината, резултатите подчертаха значителните последици от митата на Тръмп. Като цяло оперативната печалба за първото полугодие спада до 2 трлн. йени от около 2,5 трлн. йени година по-рано, като през второто фискално тримесечие понижението достига 27%.
Международните производители на автомобили от месеци предупреждават, че са изправени пред загуби от милиарди долари поради търговската война, която накара фирмите да повишат цените, да преместят производството в САЩ или да намалят капацитета. Съвсем наскоро някои признаци за облекчаване на геополитическото напрежение и редица нови сделки осигуриха на индустрията така необходимата яснота за следващите тримесечия.
Японските производители на автомобили сега са изправени пред 15% мито върху вноса на автомобили и авточасти в САЩ, след като Токио и Вашингтон постигнаха през юли споразумение. Макар че това е голям скок спрямо предишните мита от 2,5%, налогът е далеч по-нисък от 25-те процента, с които Тръмп заплаши преди това Япония и останалите вносители.
Въпреки насрещния вятър Toyota регистрира рекордни глобални продажби през първата половина на фискалната година. Компанията дори започва да си възвръща загубените позиции в Китай, където доминират местните марки електрически превозни средства, водени от BYD Co., и бележи стабилен ръст в САЩ.
„Продажбите се увеличиха главно в Япония и Северна Америка въпреки въздействието на американските мита“, заяви главният финансов директор Кента Кон пред журналисти в Токио.
Делът на електрифицираните превозни средства – включително изцяло електрическите превозни средства и хибридите – се е увеличил от общите продажби на групата до 47% през фискалното полугодие, подкрепен най-вече от силните продажби на хибриди в Северна Америка и Китай, добавя Кон.
Междувременно Toyota потвърди, че не е изправена пред непосредствено въздействие върху производството поради недостига на компоненти от производителя на чипове Nexperia BV.
Групата оценява сериозността на ситуацията, изтъква Кон. „Тойота все още не е засегната, но има риск“, добавя той.


Нови правила от юли 2027 г. за плащанията в брой
Регата слага край на сезона на морските спортове във Варна
Билборд против зелената зона във Варна се появи на бул. "Княз Борис I"
Бизнесът е съгласен да има още два неработни дни около Нова година
Полицията във Варна с голям удар по контрабандните цигари
Морис Баяр: За България плъг-ин хибридите са най-добрият вход в електрическата ера
Хайджъл: Иракчаните не гласуваха масово
Хайджъл: Ирак се стабилизира, но липсват реформи
Проваленият спасителен фонд на UEFA струва на клубовете €200 млн. годишно
Тръмп одобри разширяване на приемните грижи
7 страхотни коли, кръстени на реални хора
Как Dacia мисли да спечели рали Дакар
Най-екстремното Bentley получи 666 конски сили
10 автомобила, които губят най-малко от стойността си
Легендарни марки страдат все повече на собствена територия
Неговото име е... Номинираха Румен Спецов за особен управител на "Лукойл"
Шофьори с ТЕЛК се оплакаха от дискриминация
България първа в ЕС по брой на хора, получаващи минимална работна заплата
Българска следа при пожар в ресторант в Инсбрук
Призовават Зеленски да промени начина си на управление заради корупцията