Акциите на Toyota Motor Corp. отчетоха най-големия си ценови спад от април насам, след като прогнозата на японската автомобилна група за годишната печалба разочарова инвеститорите - знак, че въздействието на митата на американския президент Доналд Тръмп все още оказва влияние върху печалбата на компанията, съобщава Bloomberg.
Най-големият производител на автомобили в света по пазарен дял очаква оперативна печалба за фискалната година в размер на 3,4 трлн. йени (22 млрд. долара). Това е повече от предишната прогноза от 3,2 трлн. йени, въпреки че оценката изостава от очакваните от анализаторите 3,9 трлн. йени.
Това доведе до около 5% спад в цената на акциите на Toyota, търгувани на борсата в Токио.
Въпреки че компанията се стреми да представи по-оптимистична перспектива за останалата част от годината, резултатите подчертаха значителните последици от митата на Тръмп. Като цяло оперативната печалба за първото полугодие спада до 2 трлн. йени от около 2,5 трлн. йени година по-рано, като през второто фискално тримесечие понижението достига 27%.
Международните производители на автомобили от месеци предупреждават, че са изправени пред загуби от милиарди долари поради търговската война, която накара фирмите да повишат цените, да преместят производството в САЩ или да намалят капацитета. Съвсем наскоро някои признаци за облекчаване на геополитическото напрежение и редица нови сделки осигуриха на индустрията така необходимата яснота за следващите тримесечия.
Японските производители на автомобили сега са изправени пред 15% мито върху вноса на автомобили и авточасти в САЩ, след като Токио и Вашингтон постигнаха през юли споразумение. Макар че това е голям скок спрямо предишните мита от 2,5%, налогът е далеч по-нисък от 25-те процента, с които Тръмп заплаши преди това Япония и останалите вносители.
Въпреки насрещния вятър Toyota регистрира рекордни глобални продажби през първата половина на фискалната година. Компанията дори започва да си възвръща загубените позиции в Китай, където доминират местните марки електрически превозни средства, водени от BYD Co., и бележи стабилен ръст в САЩ.
„Продажбите се увеличиха главно в Япония и Северна Америка въпреки въздействието на американските мита“, заяви главният финансов директор Кента Кон пред журналисти в Токио.
Делът на електрифицираните превозни средства – включително изцяло електрическите превозни средства и хибридите – се е увеличил от общите продажби на групата до 47% през фискалното полугодие, подкрепен най-вече от силните продажби на хибриди в Северна Америка и Китай, добавя Кон.
Междувременно Toyota потвърди, че не е изправена пред непосредствено въздействие върху производството поради недостига на компоненти от производителя на чипове Nexperia BV.
Групата оценява сериозността на ситуацията, изтъква Кон. „Тойота все още не е засегната, но има риск“, добавя той.


От 20 ноември започва работа „Зелената зона“ във Варна
Какво ще бъде времето във вторник?
Борисов: Германия остава наш водещ партньор
Мъж е с опасност за живота след сбиване
Военновременното рали на израелските пазари преминава в мирен подем
Google може да следи цените и да купи продукт от ваше име
Бостик за заседанието на Фед през декември: Ще видим
Данните за заетостта в САЩ от септември ще излязат през ноември
Япония: Китайското предупреждение за пътуване е неприемливо
С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG
Тези автомобили могат да изненадат неприятно още преди 150 000 км
7 автомобилни системи, които страдат само след месец престой
Honda и Nissan все пак ще произвеждат коли заедно
Новите батерии на Toyota ще издържат 40 години
Астроложката Алена починала след боледуване от COVID
Делото "Дебора": Разпитват двама свидетели при закрити врата
Навална: Тъмните години на "путинизма" не са историческа неизбежност, а отклонение