IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg

Honda и Nissan следват тендецията за сливане на световния автомобилен пазар

Сливането може да превърне алианса във втората по големина автомобилна компания в света, каза Любомир Станиславов, Аутомотив Клъстер България

22:15 | 10.01.25 г. 2
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Обединяването на Honda с Nissan може да превърне алианса във втората по големина автомобилна компания в света след Toyota и следва тенденциите за окрупняване в световен мащаб. Нищо чудно около 2030-2035 г. да има два големи концерна в Япония, два в Северна Америка, четири-пет в Европа и четири-пет в Китай. Амбициите към окрупняване са свързано с желанието компаниите да оцелеят, защото това е най-голямата турбуленция на пазара от измислянето на автомобила досега. В момента се преосмисля всичко по отношение на автомобилната индустрия.

Това заяви Любомир Станиславов, изпълнителен директор на Аутомотив Клъстер България, в предаването „В развитие“ по Bloomberg TV Bulgaria.

Сливането се очаква през 2026 г., като тази година ще е преходна. Крайният резултат би бил втората по големина автомобилна компания в света.

Експертът посочи, че решението за сливане между Honda и Nissan е инициирано от японското правителство, за да бъде спасена Nissan от тежкото си финансово положение. Японското правителство е с идеята да предложи сливане в нова голяма компания, която е в много добро техническо и финансово състояние и може да отговори на новите предизвикателства в автомобилната индустрия.

„Първата реакция на пазарите след новината за сливането на двата гиганта е позитивна, като акциите на двете компании са рязко нагоре. Придобиването от Honda ще помогне на японския автопроизводител да навакса в електромобилите и да се конкурира по-успешно в тази сегмент на пазара, защото Nissan има водещи технологии в областта. Освен това Nissan е изключително силна в body-on-frame моделите – големите пикапи и SUV, популярни в Северна и Южна Америка, и има добри продажби в Европа въпреки силно редуцираната гама от предлагани модели“, отбеляза гостът. 

В Европа Nissan продава пет пъти повече автомобили, отколкото Honda. България е също приоритетен пазар на Nissan, като страната ни е най-добре представящият се пазар за компанията в Югоизточна Европа, допълни Станиславов. По думите му решението от японските политици е правилното за тази компания, тъй като ще се създаде втора голяма компания, която ще може да се конкурира успешно със световните и задаващите се големи производители от Китай.

"Обръщането на пазара към електромобилите оказва все по-голям натиск към традиционните производители, което води до обединяване на компаниите в големи концерни, за да подсигурят своето оцеляване. Въпреки това не е сигурно, че тези сливания ще доведат до огромно намаляване на цените поради затварящите се пазари и налагащите се ограничения", посочи директорът на Аутомотив Клъстер България.

Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 22:15 | 10.01.25 г.
Най-четени новини
Още от Анализи виж още

Коментари

1
rate up comment 1 rate down comment 0
Pyramid
преди 1 седмица
...Единствено - че не видях никъде написано - не разбрах, как ще се казва сляпата от две компания: Нихонда или Хондассан? И двете ми звучат доста японски, щото.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още