Pinterest прогнозира приходи за настоящото тримесечие, които се оказаха под очакванията на анализаторите - знак, че рекламният бизнес на платформата може да не расте толкова бързо, колкото се очакваше, въпреки предстоящия сезон на празничното пазаруване. Цената на акциите на гиганта се срина с повече от 19% по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.
Базираната в Сан Франциско компания очаква приходите ѝ да бъдат между 1,31 млрд. до 1,34 млрд. долара за четвъртото тримесечие. Средната стойност на този диапазон е под средната прогноза на анализаторите от 1,34 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.
Главният финансов директор на Pinterest Брау Донъли заяви по време на разговор с инвеститорите, че митата, засягащи категорията за обзавеждане на дома, биха могли да окажат отрицателно въздействие върху приходите на компанията през празничното тримесечие.
Pinterest, който хората използват, за да намират идеи за рецепти, мода и домашен декор, отчете приходи от продажби за третото тримесечие в размер на 1,05 млрд. долара, което е в съответствие с очакванията. Броят на потребителите в САЩ и Канада, най-доходоносният пазар на компанията, се е увеличил само с 1 млн. потребители спрямо предходното тримесечие.
Компанията генерира почти всичките си приходи от реклама и залага силно на ролята на „визуална търсачка“, за да помогне на хората да намират вдъхновение по теми като мода и проекти за подобряване на дома.
Миналата седмица компанията пусна Pinterest Assistant, предлаган на пазара като първият, ползващ изкуствен интелект, визуално ориентиран сътрудник за онлайн пазаруване. Потребителите могат да говорят с асистента за своите нужди за пазаруване, в опит да се повтори изживяването при реално пазаруване на живо.
„Нашите инвестиции в изкуствен интелект и продуктови иновации се отплащат“, коментира главният изпълнителен директор Бил Реди. „Станахме лидер във визуалното търсене и ефективно превърнахме нашата платформа в AI асистент за пазаруване за 600 млн. потребители.“
Pinterest отчете 600 млн. активни потребители месечно за тримесечния период, който приключи на 30 септември, надминавайки прогнозите на анализаторите за общо 590 млн. потребители.
Но услугата имаше само 103 милиона потребители месечно в САЩ и Канада, което е малко повече от 102-те милиона потребители през предходното тримесечие. Въпреки че потребителите в Канада и САЩ съставляват само 17% от глобалната база на сайта, те генерират приблизително 75% от приходите на Pinterest.


Снежана Апостолова изпълнява функциите кмет на Варна на 17 ноември
От 20 ноември започва работа „Зелената зона“ във Варна
Какво ще бъде времето във вторник?
Борисов: Германия остава наш водещ партньор
САЩ обявяват картел, свързван с Мадуро, за чуждестранна терористична организация
Японските ритейлъри понесоха удар от напрежението Пекин-Токио
Китай предупреди гражданите си да не пътуват до Япония
Токио праща делегация в Китай след коментар на премиера Такаичи за Тайван
Военновременното рали на израелските пазари преминава в мирен подем
Знаете ли какъв е срокът на годност на бензина?
С новия си турбо мотор Toyota предизвиква Mercedes-AMG
Тези автомобили могат да изненадат неприятно още преди 150 000 км
7 автомобилни системи, които страдат само след месец престой
Honda и Nissan все пак ще произвеждат коли заедно
Няма лесни решения: Урсула призова ЕС да запълни дупката в бюджета на Украйна
Фестивал на авторския театър ще се проведе в София
Диана Русинова и ЕЦТП ще атакуват в съда по-скъпото паркиране в София
Григор Димитров завършва сезона 44-ти в света
Емил Радев: ЕС затяга контрола върху изпирането на пари и финансирането на тероризма