IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Слабата прогноза на Pinterest потопи цената на акциите ѝ с над 19%

Митата, засягащи обзавеждането за дома, могат да окажат отрицателно въздействие върху приходите на компанията

09:45 | 05.11.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка Bloomberg
Снимка Bloomberg

Pinterest прогнозира приходи за настоящото тримесечие, които се оказаха под очакванията на анализаторите - знак, че рекламният бизнес на платформата може да не расте толкова бързо, колкото се очакваше, въпреки предстоящия сезон на празничното пазаруване. Цената на акциите на гиганта се срина с повече от 19% по време на следборсовата търговия, пише Bloomberg.

Базираната в Сан Франциско компания очаква приходите ѝ да бъдат между 1,31 млрд. до 1,34 млрд. долара за четвъртото тримесечие. Средната стойност на този диапазон е под средната прогноза на анализаторите от 1,34 млрд. долара, сочат данни, събрани от Bloomberg.

Главният финансов директор на Pinterest Брау Донъли заяви по време на разговор с инвеститорите, че митата, засягащи категорията за обзавеждане на дома, биха могли да окажат отрицателно въздействие върху приходите на компанията през празничното тримесечие.

Pinterest, който хората използват, за да намират идеи за рецепти, мода и домашен декор, отчете приходи от продажби за третото тримесечие в размер на 1,05 млрд. долара, което е в съответствие с очакванията. Броят на потребителите в САЩ и Канада, най-доходоносният пазар на компанията, се е увеличил само с 1 млн. потребители спрямо предходното тримесечие.

Компанията генерира почти всичките си приходи от реклама и залага силно на ролята на „визуална търсачка“, за да помогне на хората да намират вдъхновение по теми като мода и проекти за подобряване на дома.

Миналата седмица компанията пусна Pinterest Assistant, предлаган на пазара като първият, ползващ изкуствен интелект, визуално ориентиран сътрудник за онлайн пазаруване. Потребителите могат да говорят с асистента за своите нужди за пазаруване, в опит да се повтори изживяването при реално пазаруване на живо.  

„Нашите инвестиции в изкуствен интелект и продуктови иновации се отплащат“, коментира главният изпълнителен директор Бил Реди. „Станахме лидер във визуалното търсене и ефективно превърнахме нашата платформа в AI асистент за пазаруване за 600 млн. потребители.“

Pinterest отчете 600 млн. активни потребители месечно за тримесечния период, който приключи на 30 септември, надминавайки прогнозите на анализаторите за общо 590 млн. потребители.

Но услугата имаше само 103 милиона потребители месечно в САЩ и Канада, което е малко повече от 102-те милиона потребители през предходното тримесечие. Въпреки че потребителите в Канада и САЩ съставляват само 17% от глобалната база на сайта, те генерират приблизително 75% от приходите на Pinterest.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 09:45 | 05.11.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Социални мрежи виж още

Коментари

Финанси виж още