Nintendo продаде над 3,5 млн. броя Switch 2 само за четири дни – рекорден старт за първата нова конзола на компанията от осем години, пише Bloomberg.
Бройката, публикувана от компанията в сряда, е добър знак на фона на целта на гиганта да продаде 15 млн. конзоли до март следващата година. Освен това потвърждава прогнозите на анализаторите, че Nintendo може да успее да продаде много повече, ако успее да увеличи предлагането.
Геймъри от Токио до Сан Франциско се редяха на опашка часове наред миналата седмица, за да се доберат до едно от най-очакваните устройства на годината. Switch 2 е наследник на световния хит – оригиналната Switch, която е пионер в хибридния дизайн, позволяващ игра както у дома на телевизор, така и в движение.
Пускането на пазара на новата Switch се счита за повратен момент за индустрията, повлиявайки на бизнес решенията на партньори и конкуренти за години напред. Във време на отслабващи маржове и нарастващи бюджети за разработка, една популярна нова конзола може да активизира сектора и да осигури противовес на нарастващото господство на шепа известни игри.
Справянето с нарастващото търсене е първото голямо предизвикателство, пред което е изправена Nintendo.
Президентът Шунтаро Фурукава се извини, след като клиенти си тръгнаха с празни ръце от лотариите на Switch 2. Базираната в Токио компания поиска от партньорите си да ускорят производството на конзолата. Тя също така сключи споразумения с японски оператори на онлайн пазари като Rakuten Group, Mercary и LY, за да демотивира продавачите да се възползват от недостига на хардуера.
Конзолата се произвежда предимно в Китай от партньори като Foxconn Technology Group. Цената на акциите на Nintendo, която се повиши поради отслабване на опасенията как митата могат да нарушат доставките, сега се понижава с повече от 3% в Токио.
„Темпото е добро“, коментира Хидеки Ясуда, анализатор в Toyo Securities. „Ключът ще бъде в това да се поддържа капацитетът за сглобяване и да се увеличи производството в бъдеще.“
Хроничният недостиг може да подтикне потребителите да се обърнат към други производители и да забавят инерцията.