IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Как се позиционира правилно бизнесът в социалните мрежи, без да пести разходи от дигитално присъствие

Най-горещите трендове са видео съдържанието, постоянната свързаност с клиенти чрез технологии и AI, както и по-неформалната комуникация, посочи Вяра Стефчева

21:39 | 13.01.25 г.

Много започващи компании не разбират напълно маркетинга и спестяват разходи за силно дигитално присъствие. Това мнение изрази Вяра Стефчева, изпълнителен директор на Zahara Consult, в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.

Според нея основите на добрата онлайн репутация са изучаване в детайли на целевата аудитория и изготвяне на адаптирана към клиентите стратегия.

Дигиталният маркетинг остава основополагащ, за да може бизнесът да достига целевите си аудитории. В момента най-горещите трендове са видео съдържанието, постоянната свързаност с клиентите чрез технологии и AI, както и по-неформалната комуникация“, обясни експертът. И поясни, че видеото в последните няколко години се налага както в рекламата, така и в социалните мрежи и органичната комуникация с хората.

Стефчева твърди, че редовната поддръжка на уебсайта е жизненоважна част от дигиталния маркетинг. Тя смята, че трябва да има и силно присъствие в социалните мрежи, което да е в тон с новите тенденции.

По думите ѝ влиянието на социалните мрежи върху потребителското решение е "огромно". „Когато нов потребител се чуди дали да стане наш клиент, той преминава през процес на преглед на нашето онлайн присъствие. Тогава социалните мрежи и отзивите за нас са много важни за т.нар. "социална валидация"“, посочи тя и отбеляза, че тази проверка става все по-честа, дори за офлайн бизнеси.

Вяра Стефчева обясни, че не е достатъчно един бизнес просто да има профил в социалните мрежи, а трябва да е активен, с коментари, с чести публикации. „Това става златен стандарт в света на интернет комуникация и изгражда доверие в потребителя“, смята експертът и добави, че за всеки бизнес подходът е различен. Тя е убедена, че представянето на рекламата по по-естествен и органичен начин винаги се приема по-добре.

Изпълнителният директор на Zahara Consult заяви, че генерирането на съдържание с изкуствен интелект пести време и усилия, но прекомерната му употреба може да нанесе много повече щети на един бизнес. „Това не се приема добре нито от алгоритмите, нито от търсачките. AI може да се използва като съветник и помощник, но не да се разчита изцяло на него за формирането на маркетинг стратегии и подходи. На световно ниво има известно пренасищане от маркетинга чрез инфлуенсъри, но тенденцията се задържа в България“, отчете Стефчева.

Що се отнася до психологическите бариери, които карат потребителите да се въздържат да купуват даден продукт през социалните мрежи, тя посочи липсата на информация за продуктите, за бизнеса, за собствениците и екипа, както и отзивите. И подчерта, че е много важно да има активност на сайта, а не само харесвания. Според нея в инфлуенсър ерата е по-важно у нас да се работи с лидери на мнения, защото те се предпочитат дори повече от хората, които се водят традиционно звезди и са постоянно в ефирно време. "Тези хора имат по-малко последователи, но са нишова територия", коментира консултантът.

За пример Стефчева даде финансите, където може да се открие човек, който да даде правилна препоръка по тази тема.

"Има много голяма заблуда, че щом работим с инфлуенсър, който има много последователи, това задължително означава много поръчки и възвращаемост", предупреди Стефчева.

Какво още каза гостът можете да видите във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.

Всички гости на предаването "Бизнес старт" може да намерите тук.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:40 | 13.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Bloomberg TV виж още

Коментари

Финанси виж още