Новата европейска директива за достъпност на продуктите и услугите ще бъде приложена скоро и у нас, въпреки че е стандартна практика в други държави от много време. Директивата задължава компаниите, предлагащи дигитални продукти, да ги приспособи, така че всеки да има равен достъп до тях, включително хората в неравностойно положение. Тя поставя и основите на стандарти, които ще бъдат използвани при изработването на дигитален продукт и сайт. Това коментира Марина Шидеров, член на УС на БАСКОМ, в предаването "Бизнес старт" по Bloomberg TV Bulgaria.
Всяка компания, която предлага дигитален продукт, ще трябва да отговаря на съответните изисквания. Това включва бизнеси от различни категории като: медии, банкови и застрахователни услуги, транспорт, държавни сайтове и тези за електронна търговия. Големите социални мрежи не правят изключение и те също ще трябва да следват новите направления.
Изискванията включват основни критерии по изгледа на сайта като шрифт, отстояние, цветови комбинации, палитри, наситеност и т.н. Но и ключови неща като наименования и определени компоненти, които четците за незрящи хора прочитат. Бизнесите имат 20 седмици, до 28 юни т.г., когато директивата влиза в сила, и всеки, който не е адаптирал продуктите си, ще подлежи на санкции, каза Шидеров.
По думите й в България достъпността до дигиталните продукти се неглижира. Гостът обясни, че компаниите у нас често чакат последния момент, за да предприемат действия. Тя допълни, че според стандартите на един дигитален продукт може да му се постави оценка за достъпност, която варира между А, АА, ААА. Сайтовете у нас често се затрудняват да достигнат второто ниво, като около 60% от сайтовете покриват само основните стандарти.
Сериозните брандове вече са започнали този процес. Подобни регламенти се прилагат от известно време в други части на света, включително Северна Америка и Азия.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.
преди 3 седмици Да раазбирам, идва колосално омаскаряване отговор Сигнализирай за неуместен коментар