Промишленото производство в Германия е отбелязало най-резкия си спад от началото на 2022 г., сочат нови данни, цитирани от Bloomberg. Това е поредното доказателство колко трудно е за най-голямата икономика в Европа да излезе от многогодишната индустриална стагнация.
Производството се е свило с 4,3% през август спрямо предходния месец, основно заради спад от 18,5% в автомобилното производство, съобщи в сряда Федералната статистическа служба Destatis. Това е много по-лош резултат от всички прогнози в анкета на Bloomberg сред 22 икономисти.
„Значителният спад може да се обясни, поне отчасти, с комбинацията от годишни летни спирания на заводи заради отпуски и смяна на производствени линии в автомобилната индустрия“, се посочва в изявление на статистическата служба.
Докладът, заедно с публикуваните по-рано през седмицата данни, според които индустриалните поръчки са спаднали неочаквано за четвърти пореден месец, подчертава продължаващата слабост на германската икономика, която страда от комбинирания ефект на американските мита, енергийната криза и китайската конкуренция. Тази седмица BMW понижи финансовата си прогноза за годината поради слаби продажби в Китай и разходи, свързани с митата.
Макар че се очаква правителството да публикува леко подобрени прогнози за растеж по-късно днес, поредицата от разочароващи данни показва предизвикателството пред канцлера Фридрих Мерц да изведе икономиката от кризата, довела до две последователни години на свиване.
Мерц обещава да възроди растежа и да се справи с дългогодишни проблеми като застаряващата работна сила и прекомерната бюрокрация, но критиците твърдят, че до момента няма съществен напредък.
Във вторник гуверньорът на Германската централна банка Йоахим Нагел призова правителството да „ускори пътя на реформите“, както и да положи по-големи усилия за привличане на квалифицирани чуждестранни работници.
Според запознати източници в прогнозата, която ще бъде обявена по-късно в сряда, германското правителство ще повиши прогнозата си за растеж през 2025 г. от нула до 0,2%, а за 2026 г. - до 1,3%.


Украйна си подсигурява газ през Гърция
Какво ще бъде времето в понеделник?
Министър обясни призините за назначението на Румен Спецов
Наталия Киселова: Бюджетът балансира влизането ни в еврозоната с реално повишаване на доходи
Треньорът на Турция поздрави България за играта
Тръмп разпали скандала с Епстийн. Сега падна в собствения си капан
Конфликтът в Nexperia: Автомобилните производители искат доставки "без Китай"
Какво се случва с "Лукойл" в Румъния
Бърнс: Президентът правилно забрани на Nvidia и други да изнасят модерни чипове за Китай
Бърнс: Има примирие в търговската война, но тя ще продължи и през 2026г
Кога по-гъстото масло е опасно за автомобила
Най-доброто BMW M? Тествахме четири от най-бързите баварци в Серес
BYD изпревари Volkswagen – ето колко печелят производителите от всяка кола
Най-добрите бензинови двигатели на последното десетилетие
Следващата Mazda3 може дори да не е Mazda
Папата вече има тениска на Ню Йорк Никс с номер 14
Младеж е паднал от 100-метров мост край Клисура
След санкциите на САЩ: каква ще е съдбата на рафинериите на "Лукойл" на Балканите
Близо 10% годишна инфлация в Румъния
Франция тества ядрена ракета от изтребител Rafale