Нов интермодален терминал се очаква да промени начина, по който китайското карго преминава през България. До момента много от тези товарни потоци заобикаляха страната. С изграждането на Мултимодалната логистична платформа София-Запад (железопътно-пътен терминал Волуяк) се очаква България да може да се утвърди като важен транзитен хъб за китайски товари. Това каза д-р Иван Петров, управител на "Трансекспрес", в предаването "Бизнес старт" на Bloomberg TV Bulgaria.
По думите му това ще подобри търговските връзки и ще увеличи икономическите ползи от интензивния трафик на стоки.
Събеседникът посочи, че изграждането на интермодален терминал във Волуяк е от стратегическо значение за българския транспорт и икономика, тъй като ще улесни свързването на различни видове транспорт – железопътен, автомобилен и морски.
Терминалът ще позволи ефективно прехвърляне на товари и ще насърчи железопътния транспорт, който е един от най-екологичните методи за доставка. Очаква се терминалът да бъде от полза за бизнеса, тъй като ще предостави отворен достъп за различни компании, включително големи логистични фирми.
Основното предизвикателство при реализацията на Мултимодалната логистична платформа София Запад е свързано с бавните и тромави процедури за издаване на разрешителни от административните органи. Това може да затрудни изграждането на терминала и да забави цялостния напредък по проекта. Други предизвикателства включват ограничен опит в изграждането на подобни инфраструктурни проекти у нас, каза гостът.
Миналата седмица министърът на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов направи първата копка на Мултимодалната логистична платформа София-Запад (жп интермодален терминал Волуяк).
Проектът се финансира по Механизма за свързване на Европа 2021 – 2027 г. Бенефициент на проекта е „Трансекспрес“ ЕООД.
Волуяк е центърът на карго превозите за София. Тук ще се товарят и разтоварват всички товари, които ще идват от юг за север, а те ще се увеличават, каза Караджов.
Вижте целия коментар във видеото на Bloomberg TV Bulgaria.