Европейският производител на самолети Airbus преодоля ключова търговска бариера във вторник, след като серията му самолети A320 изпревари Boeing 737 и се превърна в най-продавания самолет в историята, предаде Ройтерс.
Десетилетният рекорд на Boeing беше подобрен, след като бе доставен самолет на саудитската авиокомпания Flynas, с което доставките на A320 достигнаха 12 260 от пускането им в експлоатация през 1988 г., сочат данни на британската консултантска компания Cirium.
От Airbus не са отговорили веднага на запитването за коментар на Ройтерс по данните, проследени от анализатора на доставките на самолети Роб Морис.
Заедно Boeing и Airbus са доставили над 25 хил. самолета от този вид, първоначално проектирани за големи летища, а по-късно масово използвани от нискотарифните авиокомпании.
Airbus вече е най-големият производител на самолети в света по брой на годишните продажби.
A320 беше пуснат на пазара през 1984 г., в момент, когато мнозина се съмняваха дали Airbus ще просъществува още едно десетилетие след проблемното пускане на пазара на два широкофюзелажни самолета. Първият полет беше три години по-късно.
Airbus в момента разширява производството си в САЩ и Китай.
Boeing постави стандарта за производството на самолети с тесен корпус с популярния си модел 737, пуснат за първи път през 60-те години на миналия век, но изпадна в криза след фатални инциденти през 2018 и 2019 г. Компанията постепенно възстановява производството си в рамките на регулаторните ограничения.
Очаква се двата самолетни гиганта да представят нови модели през следващото десетилетие, но представители и на двете компании заявиха на конференцията на ISTAT в Прага в понеделник, че е малко вероятно да започнат разработката в близко бъдеще, тъй като чакат напредък в технологията на двигателите.


Все повече шофьори минават на регенерирани гуми
Спипаха мъж с дрога във Варна
Кои са автомобилите с най-комфортни седалки
Излъчиха шампионите по футбол и волейбол в Общинските ученически игри във Варна
Практично: Как да спасим колата от кражба с подръчни средства
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Китайски еврооблигации за милиарди бяха презаписани над 26 пъти
Джеф Безос пренася своя характерен управленски стил в AI стартъп за $6 млрд.
Ник Клег: Трябва да разплетем бъркотията в AI на предишните ЕК, ЕП
Ник Клег: От AI компаниите трябва да се изисква повече прозрачност
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
Hyundai показа конкурент на Land Cruiser
Малък китайски SUV е новото оръжие на Stellantis в Европа
Регенерираните гуми набират популярност. По-евтини, но дали са безопасни?
Полицаи от Варна преследваха 100 километра пиян шофьор
Какво научава оръжейната индустрия на НАТО от бойните полета в Украйна
Един от „кръстниците“ на AI: Компаниите са поели в грешна посока
Как НАТО може да изгради стена от дронове в Европа
Съвети за добра интимна хигиена