IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Магистратурата по мениджмънт – еволюцията е насъщна в несигурни времена

Нараства натискът върху корпоративните лидери и бизнес училищата да преосмислят ролите си отвъд постигането на печалба

19:03 | 25.09.22 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

От горещи вълни и суша до конфликти и глад, последните няколко месеца се оказаха апокалиптични за някои общности по света. Бизнес училищата са подложени на натиск да отговорят, както съобщаваме в последното проучване на магистърските степени по мениджмънт (MiM), пише глобалният образователен редактор на Financial Times Андрю Джак.

Войната на Русия срещу Украйна - подобно на заплахите на Китай към Тайван - е отрезвяващо напомняне, че политиката все още може да е по-важна от икономиката и че глобализацията има граници. Боевете и свързаният с тях недостиг на доставки предизвикват глобални опасения относно продоволствената сигурност и добавят инфлационен натиск, както и заплахата от рецесия.

Тези фактори засилват по-дългосрочните напрежения от ефектите на ковид пандемията, както и от изменението на климата, като и двете се дължат до голяма степен на човешката дейност. Индустриализацията, обезлесяването и миграцията промениха моделите на заразяване с болести и увеличиха емисиите от изкопаеми горива.

Тези предизвикателства създават нарастващо търсене на нови умения, подходи и ценности от тези, които преподават, изследват и изучават мениджмънта. Някои бизнес училища реагират директно, като малцина са повече на първа линия от Киевското училище по икономика, което продължава да функционира под заплаха от атака, като същевременно мобилизира по-широка международна подкрепа за хуманитарната криза в Украйна.

Институциите на други места приветстваха украински студенти и учени или създадоха партньорства, за да помогнат за съвместното обучение на онези, които бяха разселени от конфликта. По други важни теми, особено относно устойчивостта и търсенето на цели и обществено въздействие, преследвано от поколението Z (родените между 1997 и 2012 г. – бел. прев.), много други въвеждат промени в набирането, дизайна на учебната програма и операциите.

Андрю Хил пише, че докато мненията са поляризирани относно целта на бизнеса и има много ограничения на съществуващата рамка от екологични, социални и управленски фактори (ESG), съществува нарастващ натиск върху лидерите да преосмислят ролите си отвъд простото максимизиране на печалбата. Това включва устойчивост във време на подновено внимание към психичното здраве и благополучието на работното място.

В този доклад ние описваме усилията на бизнес училищата за минимизиране на въглеродните емисии от пътувания и публикуваме призив от един учен към учителите, бизнеса и обществото да бъдат по-приобщаващи за хората с увреждания - както заради социалната справедливост, така и по икономически причини.

Интервюираме студенти, които описват стойността на своите курсове в посока сътрудничество, насърчаване на мрежи, взаимодействие с разнообразна група, придобиване на международно присъствие и осигуряване на широк спектър от умения. Подходящо подплатени със знания, те преследват кариера в частния, нестопанския и публичния сектори, независимо дали в утвърдени организации или все по-често в стартиращи фирми.

Един студент, бежанец, израснал в Кения, е посещавал бизнес училище в Европа и сега ръководи етиопските операции на африкански стартъп. Неговата история отразява нарастващия апетит за привличане и обучаване на все по-разнообразен и мобилен прием в технологични и дигитални умения, включително бизнес анализи и изкуствен интелект.

Въпреки сътресенията, търсенето на MiM е силно. Но има промени в това откъде идват студентите и тяхната мотивация, което предизвиква размисъл от страна на бизнес училищата и стимулира иновациите в педагогиката, партньорствата и създаването на специализирани дипломи и съвместни степени.

Както винаги, ранкингът на MiM курсовете от FT трябва да бъде поставен в контекст. Той предоставя моментна снимка на 100 от водещите доставчици по света, класирани според данни от възпитаници и преподаватели по фактори, вариращи от съотношението цена-качество до финансовите резултати и от разнообразието на участниците до устойчивостта.

Всички оценени програми са с високо качество, но заслужават подробен анализ. Някои от изброените институции предлагат набор от други магистратури, които не са класирани, а тези, които са разгледани подробно, обхващат голямо разнообразие от предложения откъм местоположение, цена, размер на класа, продължителност, стилове на обучение и преподавани специализации.

Обобщените в таблица резултати осигуряват отправна точка, но читателите трябва също така да проучат отделните данни за всяко училище (всички от които могат да бъдат извлечени, прекласирани и изтеглени онлайн на rankings.ft.com), за да проучат най-важните фактори за тях. Както описваме в статия за тайните на успешния прием, кандидатите трябва да проведат собствено проучване - не на последно място като говорят с бивши възпитаници.

Продължаваме да проучваме нови данни и коефициенти на тежест, за да поддържаме нашите ранглисти възможно най-подходящи и полезни. Също така приветстваме предложения и прозрения, за да ги поддържаме едновременно като ценно ръководство и двигател на реформата в бизнес образованието.

Последна актуализация: 19:03 | 25.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Образование виж още

Коментари

Финанси виж още