За постигане на устойчиво развитие компаниите трябва да наблюдават не само икономическата си стабилност, а и социалната и екологичната. Предприятията, които въвеждат подобен холистичен подход, са по-устойчиви и имат по-голяма печалба в дългосрочен план. Това коментира Антонио Хаутле, изпълнителен директор на Швейцарската мрежа на Глобалния договор на ООН, в предаването "В развитие" по Bloomberg TV Bulgaria.
Антонио Хаутле беше специален гост на провелата се вчера дискусия "Корпоративна устойчивост и трансформиращо управление", която бе организирана от Българската мрежа на Глобалния договор на ООН.
Хаутле заяви, че частният сектор трябва да се запита как допринася за устойчивото развитие на обществото и какво бъдеще създава. Той посочи че в началото компаниите са имали нужда от „побутване“, за да започнат да спазват правилата на ООН за устойчиво развитие, но впоследствие те осъзнават ползите и големите предприятия вече работят изцяло, спазвайки правилата.
"Разбира се, има по-малки компании, които следват добрите практики, но тук държавата играе огромна роля, тъй като трябва да се създадат равни условия за фирмите, за да може те да се конкурират прозрачно и да използват устойчивостта в свое предимство", посочи той.
Международната мрежа на ООН цели да подкрепя компаниите в различните стъпки към устойчивостта. Предлагат се различни събития с обучителен характер, както и всякаква информация около правилата. Една от ключовите практики е свързването на компании на различни етапи, като по-напредналата да предава опит.
Събеседникът отбеляза, че често бизнесите казват, че предлагат продукти, за които има търсене. По думите му обаче от маркетинг гледна точка може да се създадат нагласи у потребителите за определено производство. Така компаниите могат да предлагат по-устойчиви и социално и екологично съобразни продукти.
Голямото предизвикателство пред Европа е да не остане сама в прилагането на тези правила, а бизнесите от останалите части на света да заливат пазарите с евтини продукти, каза гостът в предаването. И допълни, че регламентите на ЕС ще бъдат наложени за всички стоки, които се внасят в блока, което би премахнало конкуренция от производители, които не спазват правилата за устойчивост.
„Бих поканил всички предприемачи и компании да разгледат как могат да се отличат в рамките на пазара – не се състезавайте с най-евтините пазари, опитайте се да заемете ниша. Като компания трябва да правите иновации, да сте устойчиви, но ако снижавате качеството всеки път, в един момент ще изчезнете от пазара“, каза гостът.
Антонио Хаутле обясни, че ключово за България са регламентите, които ще задължат компаниите да налагат наблюдение на екологичните и социалните проблеми, особено спазването на правата на човека и ограничаване на корупцията.
Целия коментар гледайте във видеото на Bloomberg TV Bulgaria
Всички гости на предаването „В развитие“ може да гледате тук.
преди 2 седмици Тоз вероятно цял живот е бил чиновник в разни безполезни организации, ама акъл да ръси еша си няма.Пълни с красиви думички и празни приказки като л.йн0 с витамини. отговор Сигнализирай за неуместен коментар