IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Печалбата на Target се срина с 90%

Инфлацията кара хората да странят от стоките извън тези от първа необходимост

16:05 | 17.08.22 г.
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Веригата магазини Target обяви по-висок от очакванията спад от 90% на печалбата за тримесечието и не отговори на оценките за сравнимите продажби в сряда, след като агресивните отстъпки не са успели да обърнат спада в разходите за стоки, които не са от първа необходимост, съобщава Ройтерс.

Американските търговци на дребно намалят прогнозите си за печалба през последните седмици, тъй като потребителите, притиснати от по-високите цени на всичко от паста за зъби до газ, ограничават разходите върху стоки като дрехи и електроника.

Target, която разчита по-скоро на стоките извън първа необходимост, е ударена по-силно в сравнение с конкуренти като Walmart, които трупат на рафтовете си по-скоро храни и други жизненоважни стоки.

Този фокус помогна на по-големия конкурент Walmart във вторник да надвие оценките, тъй като основната му база от потребители с нисък до среден доход продължават да пазаруват от магазините му в търсене на изгодни сделки.

Акциите на базираната в Минеаполис Target поевтиняха с 3,3% в предпазарната търговия, с което спадът от началото на годината възлиза на 22%.

Оперативният марж на компанията се е сринал до 1,2% през последното тримесечие, под прогнозата за 2% от миналия месец и под нивото от 9,8% година по-рано. Основната причина са разходи, свързани с изчистването на излишни стоки.

Компанията повтори, че ще се върне към годишен оперативен марж от 6%, но заяви, че е „внимателна“ по отношение на търсенето на стоките си.

„По-голямата част от разходите, за да насочим инвентара ни, където го искаме, са зад нас... добре позиционирани сме да отбележим по-добро представяне на печалбата през втората половина на годината“, каза главният финансов директор Майкъл Фиделке в разговор с медиите.

Сравнимите продажби на Target са нараснали с 2,6% през тримесечието до 30 юли, което е под средната оценка на анализаторите за ръст от 3,3%, сочат данни на Refinitiv.

Компанията отчете печалба за тримесечието от 183 млн. долара, или 39 цента на акция, оставайки силно под прогнозите за 72 цента.

Дори със сериозните намаления инвентарът е нараснал с 1,6% до 15,3 млрд. долара в края на тримесечие спрямо предишния период. Анализаторите очакваха спад от 21%.

Последна актуализация: 02:57 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още