IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Пътят на успешния бизнес с хранителни добавки

Бизнесът с хранителни добавки в световен мащаб възлиза на около 150 милиарда долара през 2021 година

13:37 | 03.10.22 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: pexels.com
Снимка: pexels.com

Бизнесът с хранителни добавки в световен мащаб възлиза на около 150 милиарда долара през 2021 година и се очаква да расте със среден годишен темп от 8-9% до 2030 година.

Основната причина е осъзнатостта на младите хора в днешно време относно тяхното здраве и ролята на някои добавки.

Добър пример е добре познатият витамин Д, който е отговорен за здравето на имунната система, костите и др.

Това, което малко хора знаят, е, че модерният начин на живот неимуверно води до дефицит на витамин Д. В миналото хората са прекарвали много повече време на слънце и натурално са синтезирали достатъчно витамин Д.

В днешно време повечето хора работят в офис и се крият от слънцето. Също така в много страни (вкл. България) от октомври до април слънцето не е достатъчно силно, за да синтезираме витамин Д и е наложително той да се приема като добавка.

Proof Nutrition е нова българска компания, която се занимава с хранителни добавки и има за цел да поправи някои от пропуските на традиционните компании за добавки. Компанията успява да се наложи успешно на местния пазар благодарение на по-нестандартния подход и бележи среден ръст от 80-100% в последните 2 години.

Според съоснователите успехът се крие в ценностите на компанията.

Научно-обосновани добавки със специфична употреба

Още от самото си начало компанията има за цел да предостави малък асортимент от хранителни добавки, за които има научни доказателства, че са ефективни.

Пример за това са комбинацията от Витамин Д3 + витамин К2. Ето какво казва по темата Никола Томов, съосновател на Proof Nutrition: "Почти всеки човек е чувал за витамин Д и неговият ефект върху нашето здраве. Но малко хора знаят, че витамин К2 (форма MK-7) е изключително важен за правилното усвояване на витамин Д. Витамин Д ни помага да извлечем повече калций от храната, която консумираме, но витамин К2 върши важната работа да депозира този калций в костите и те да заздравеят. Приемът на витамин Д и калций без витамин К2 може да доведе до депозиране на калций на грешните места (например бъбреците). Важно е да уточним, че витамин К2 може да се приема и от определени храни".

Качество на суровините

Хранителните добавки не попадат под толкова стриктни регулации като лекарствата. Много компании злоупотребяват с този факт и през годините е имало множество скандали свързани с качеството на суровините.

Proof Nutrition предлага скъпи добавки с качестени суровини. Кирил Кирилов, бивш лекоатлет и национал по бягане споделя, повече по темата: "Като бивш полупрофесионален спортист ценя качеството на суровините. През годините съм комуникирал с много състезатели, които си купуват най-евтините протеини на пазара и после се оплакват от болки в стомаха. Винаги съм се стремял да купувам по-висок клас добавки. Вярвам, че нашите тела са и наш първи дом и трябва да се грижим за тях. Когато започнахме дейност, имахме избор да вземем суровина от много места, но избрахме да я внесем от Европа. Регулациите за отглеждане на крави (суроватъчният протеин е дериват на млякото) са най-стриктни по отношение на антибиотици и храната, която се предоставя на животните. Суровината за нашите протеини идва от селектирани ферми в Германия, Белгия и Холандия".

Прозрачност

Въпреки че една от най-популярните и печеливши добавки са т.н. фет бърнъри (продукти за изгаряне на мазнини), на сайта на Proof Nutrition няма да намерите такива добавки.

Причината - няма добавки в тази категория, които да имат реален ефект. 

"Единственият начин да изгорим мазнините е като съобразим нашата диета и сме физически активни. Кофеинът е може би най-ефективната добавка в тази категория, но ефектът е незначителен и валиден, докато тялото не изгради толеранс, което отнема една-две седмици", споделя Станислав Чакъров, партньорът на Никола и Кирил. 

Международни амбиции

Амбициите на компанията са да се развива международно, като през 2023 г. ще започнат продажбите до съседните ни Румъния и Гърция.

"Румъния е огромен пазар. Въпреки че БВП на глава от населението не е значително по-висок от този в България, населението е 3 пъти по-многобройно. Това прави Румъния атрактивно следващо стъпало за нас, което можем да обслужим бързо и ефективно от България", казват от компанията. 

Екипът е силно мотивиран да удвои оборота на компанията през 2023 година и да служи за пример на други млади и амбициозни българи, че бизнес на европейско ниво може да се развива и от България.

Последна актуализация: 11:13 | 05.10.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Търговия и потребителски стоки виж още
Финанси виж още