Радостина Христова управлява мрежа с над 1100 нано- и микро-инфлуенсъри в България и вече я разпростира в съседните балкански държави с кръг от доверени агенции и представители на инфлуенсър маркетинга. Radostna.com е връзката между брандовете и създателите на съдържание, което залага на автентичността и взаимното доверие. За поредна година Radostna е посланик на Balkan eCommerce Summit и като такъв споделя пред Investor.bg своите виждания за бъдещето на комуникациите в електронната търговия и все по-нарастващата роля на инфлуенсърите в тях.
– Вашият опит на Balkan eCommerce Summit е впечатляващ. Как събитията досега повлияха на подхода Ви към дигиталния маркетинг?
Радостина Христова |
– Balkan eCommerce Summit е уникален формат, събитие и платформа, което те свързва с толкова много и все подходящи бизнес партньори, че просто трябва да си там. Всички разговори, лекции и обменени идеи, които се чуват по време на Balkan eCommerce Summit са така ценни за мен, че често след събитието променям услугите си или създавам изцяло нови, за да посрещна всичко, от което се нуждаят клиентите в България и съседните страни.
Там не просто чувам за нови тенденции в дигиталния маркетинг и електронна търговия, а се срещам и с хората, които вече ги прилагат. Вярвам, че и аз съм една от тях .
– Как балканските бизнеси могат ефективно да включат микро- и нано-инфлуенсъри в маркетинговите си стратегии?
– Балканските бизнеси, както и всички други по света, вече активно ползват най-малките създатели на съдържание, защото те са автентични, с висок ER и доверие сред аудиторията си. По-евтини са, работят с избрани брандове, в които вярват, и толкова бързо генерират видеа, снимки, рецепти или каквото е нужно на клиента, че спокойно могат да заменят работата с дигитална агенция или сток банки. Огледайте се и ще видите колко лесно и бързо можете да имате 20 нано и микро-инфлуенсъри и за вашия бранд.
– Какви са най-често срещаните заблуди относно инфлуенсър маркетинга?
– Има няколко основни заблуди, които бизнесите често имат относно инфлуенсър маркетинга:
"Инфлуенсърите нищо не правят." Много хора вярват, че инфлуенсърите не допринасят с реална стойност за разпознаваемостта на марката или за продажбите. Това е грешно във всяко отношение. Те вършат огромна работа, като създават автентично съдържание и ангажират аудиторията.
"Инфлуенсърите са твърде скъпи." Да, има инфлуенсъри, които не са по джоба на всеки бизнес, но има хиляди други, които са достъпни и могат да постигнат чудесни резултати за вашата марка.
"Няма инфлуенсъри за моя бизнес." Това също е мит. Съществуват инфлуенсъри за всякакъв вид бизнес – просто трябва да знаете как и къде да ги търсите. Най-добре е да работите със специалист или агенция, които да ви помогнат в процеса на селекция.
"Агенциите вземат прекалено много пари." Работата с агенция се възприема като скъп вариант, но често това излиза по-евтино, отколкото ако губите време и ресурси в грешни посоки. Всичко е въпрос на преговори и обем на работа.
Моят съвет към всички, които сега стартират, е да работят с агенция. Това ще им спести време, усилия и ще им осигури подходящи инфлуенсъри, които могат да допринесат за успеха на тяхната кампания.
– Как инфлуенсърите ще променят електронната търговия на Балканите през следващите години?
– На Балканите, в България, а и по света по отношение на инфлуенсърите и създатели на съдържание очаквам следното:
1. Все повече пари и по-големи бюджети ще се отделят за дигитален маркетинг и конкретно за инфлуенсъри, защото те работят.
2. Съдържанието ще става по-скъпо.
3. Инфлуенсърите ще работят все повече с ексклузивни договори и ако ти планираш нещо сериозно и голямо с тях, по-добре се готви да подпишеш договор поне за година, а козметичните брандове го правят дори за 10 години.
4. Linkedin ще ни разкрие силата на B2B лидерите на мнение и там очаквам много повече автентично съдържание, а не просто пресподеляне.
5. Много бизнеси, които не са подозирали, че могат да работят с инфлуенсъри, ще започнат да го правят - като логистични и фулфилмънт центрове, например.
6. Все повече платформи за автоматизиране на съдържанието ще се появяват по нашите ширини, но винаги ще имат нужда от сериозен акаунт мениджмънт.
7. AI ще ни помага в избора на инфлуенсъри, в създаване на съдържание и генериране на идеи, но винаги ще имаме нужда от автентичност и необработени кадри, каквито TikTok най-добре владее засега.
8. Очаквам по нашите ширини афилиейт програмите да разцъфтят с правилно предлагане, разбира се.
9. Дори и да видим оттегляне или отследване от инфлуенсърите, те ще продължат да бъдат ако не определящи, то със сигурност допълващи за всяка кампания в сферата на електронната търговия в региона и не само.
Това са основните тенденции, които виждам като ключови за бъдещето на електронната търговия и инфлуенсърите.
– Как виждате иновациите като AI и AR да променят потребителското поведение?
– Всички тези новости ще бъдат прилагани, ще се приемат добре от потребителите, но най-важно за тях ще остане - колко бързо и в какъв вид пристига пратката им.
Присъединете се към бъдещето на електронната търговия!
С визионерския подход и експертния опит на лидери като Радостина Христова Balkan eCommerce Summit 2025 обещава да бъде едно от най-вдъхновяващите събития в сферата на електронната търговия на Балканите. Ако искате да почерпите знания от най-добрите, да изградите нови партньорства и да откриете иновации, които ще трансформират бизнеса ви, това е мястото за вас.
Не пропускайте възможността да бъдете част от бъдещето на електронната търговия! Осигурете своите билети още днес и се присъединете към нас на това вълнуващо пътешествие.
Посетете balkanecommerce.com, за да резервирате своето място!