Тримесечния отчет на най-големия производител на продукти за домакинството в света Procter & Gamble Co. (P&G) надхвърли прогнозите на икономистите, предаде Bloomberg.
Органичните продажби на гиганта са се увеличили с 3% през трите месеца от октомври до декември - най-големият ръст от три тримесечия насам. По-голямата част от добрия резултат се дължи на по-големите обеми, което означава, че търговците на дребно купуват повече стоки от първа необходимост като сапуна за съдове Dawn и самобръсначките Gillette, за да попълнят рафтовете си. Цените са останали без промяна в сравнение с предходното тримесечие.
Резултатите предполагат, че ерата на безкрайното повишаване на цените може би отминава. Компаниите са подложени на натиск да забавят инфлацията с встъпването в длъжност на президента Доналд Тръмп. В указ, издаден на 20 януари, държавният глава заяви, че потребителите са изправени пред „криза на разходите за живот“ и че е „от решаващо значение да се възстанови покупателната способност на американското семейство“.
От P&G заявиха, че иновациите са помогнали за растежа на бизнеса с продукти за грижа за кожата и устата. Компанията създава нови продукти, включително дезодорант за цяло тяло и самобръсначки за различни части на тялото.
„Колкото повече иновации правим, толкова повече потребители виждат стойността им“, заяви Андре Шултен, главен финансов директор на P&G. „Това са категории, в които потребителите наистина ценят ефективността“, добави той.
Продажбите са подкрепени и от сегмента на P&G за тъкани и домашна хигиена - най-големият бизнес на компанията, който включва марките Tide и Swiffer. Шултен каза обаче, че органичните продажби в Китай са намалели с 3% за тримесечието.
Компанията потвърди прогнозата си за продажбите и печалбата през текущата фискална година, която продължава до края на юни.
След публикуването на отчета акциите на Procter & Gamble поскъпнаха с 2,6%.