IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

McDonald's не успя да изпълни прогнозата за печалбата си заради "предизвикателната среда"

Компанията все пак обяви по-висок от очаквания ръст на приходите от продажби

15:22 | 05.11.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

McDonald’s не успя да изпълни очакванията на Wall Street за печалбата си, но американските ресторанти на гиганта обявиха по-висок от очаквания ръст на приходите от продажби в обектите му, отворени от поне година, пише CNBC.

Главният изпълнителен директор Крис Кемпчински заяви, че резултатите са „доказателство за способността ни да постигаме устойчив растеж дори в трудна среда“. От повече година McDonald’s, отдавна смятана за индикатор за финансовото здраве на потребителите, бие тревога за намаляване на разходите, заделяни от тях в ресторантите, особено от страна на клиентите с ниски доходи.

Гигантът за бързо хранене отчете нетна печалба от 2,28 млрд. долара за третото тримесечие, или 3,18 долара на акция, което е над сумата от 2,26 млрд. долара, или 3,13 долара на акция, година по-рано. McDonald’s отчете по-висока ефективна данъчна ставка за периода, което се е отразило и на резултатите ѝ.

Като се изключат разходите за преструктуриране и други елементи, веригата бележи печалба по 3,22 долара на акция.

Приходите са се увеличили с 3 на сто до 7,08 млрд. долара.

Приходите от продажби в обектите на McDonald’s, отворени от поне година, са нараснали с 3,6% - обрат спрямо спада от 1,5% за същия период на предходната година и е почти в съответствие с очакванията на Wall Street, според StreetAccount.

В Съединените щати този показател се е повишил с 2,4 на сто, надхвърляйки прогнозата на StreetAccount за ръст от 1,9%. Компанията отдава увеличението на средната сметка на потребителите, което предполага, че клиентите плащат повече за храната си въпреки продължаващите „войни на стойността“ между веригите за бързо хранене.

За да привлече потребителите с ограничен бюджет, McDonald’s за първи път от 9 години върна своите Snack Wraps на цена от 3,99 долара. А през септември веригата отново въведе Extra Value Meals, които последно промотираше преди пандемията от Covid-19.

Отвъд Съединените щати McDonald’s отбеляза още по-силен ръст на приходите от продажби от обектите си, отворени от поне година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 15:20 | 05.11.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Търговия и потребителски стоки виж още

Коментари

Финанси виж още