„Шелли Груп“ АД е акция на седмицата на Investor.bg.
„Шелли груп“ отчете ръст от над 80% на продажбите си по време на Черния петък до 2 млн. продадени устройства за автоматизация, съобщават от компанията.
Голямо търсене с оглед на отоплителния сезон е имало при базовите устройства с Bluetooth и при много от уредите на „Шелли“ с интегрирани функции за пестене на енергия и измерване, като най-търсени са били новите интелигентни радиаторни термостати Shelly BLU TRV, Shelly Plug S Gen3 и релета Shelly Retro-Fit, съобщават от компанията.
Продажбите по време на Черния петък са нараснали с 65% спрямо същия период на предходната година и са достигнали 24 млн. евро (46,9 млн. лв.)
С успешните продажби по време на кампанията за намаления дружеството остава напът да постигне целите, поставени за финансовата 2024 г. – за увеличение на приходите до 105 млн. евро (205,4 млн. лв.) и увеличение на печалбата преди лихви и данъци до 26 млн. евро (50,9 млн. лв.).
От компанията припомнят, че приходите през изминалата година са достигнали 74,9 млн. евро (146,5 млн. лв.), а EBIT (печалбата преди лихви и данъци) – 19,1 млн. евро (37,4 млн. лв.).
„Движещите фактори на растежа в областта на измерването и спестяването на енергия се стабилизират и като част от дългосрочната тенденция на интелигентните сградни решения ни помагат да постигнем средносрочните си цели за продажби от над 200 млн. евро и EBIT от над 50 млн. евро до края на 2026 г.”, каза Волфганг Кирш, изпълнителен директор на „Шелли груп“.
През ноември компанията обяви, че разглежда възможностите за пренасяне на производството си за САЩ в България.
За последната година акциите на „Шелли груп“ поскъпват с 65% до 67,48 лв., а пазарната капитализация надвишава 1,2 млрд. лева. Разпределен е и брутен дивидент от 0,2543 лв. на акция.
Свързани компании: