Нормално е да има по-нагорещен и по-коментиран сектор, какъвто е изкуственият интелект, но за разлика от Dot-com балона днешните AI продукти вече предлагат реална стойност и приложение. Това каза Павел Бандилов, изпълнителен директор на „БПД Индустриален фонд за недвижими имоти“ АДСИЦ, в предаването "В развитие" на Bloomberg TV Bulgaria.
"Компании събират пари от пазара, инвестират ги в изкуствен интелект, което си е ОК, но все още нямат необходимата възвръщаемост, за да възвърнат своите инвестиции, а започват да инвестират помежду си в нещо подобно", коментира той.
Според него трябва обаче да обръщаме повече внимание на непрекъснатия поток от новини за сделки между технологични гиганти.
Бандилов открои NVIDIA като ключов играч, който инвестира в компании като Intel и OpenAI.
"От гледна точка на диверсификация на риска, може би NVIDIA е компанията, с която трябва да се учим", съветва той, но изразява загриженост относно "кръговия конфликт на интереси" при сделки като придобиването на дял от OpenAI в AMD, след като OpenAI получи финансиране от NVIDIA.
Той подчерта, че на пазара няма достатъчно компании на пазара да поемат инвестиции и затова те се въртят около съществуващите десет.
Бъдещето на Tesla
„Въпреки мейнстрийм скептицизма, Tesla продължава да надминава традиционни автомобилни производители по доставки“, обясни Бандилов. За пример даде доставките на 496 хиляди автомобила от Tesla, срещу 467 хиляди от Mercedes с цялата му продуктова линия, като доказателство за успеха.
"Мисля, че наблюдаваме края на автомобилостроенето по начин, по който го познавахме досега", категоричен е Бандилов, акцентирайки върху ключовата роля на автономността и софтуера, които правят Tesla уникална.
По думите му пазарите засега не се поддават на паника въпреки мейнстрийм скептицизма и Tesla продължава да надминава традиционни автомобилни производители по доставки. "Наблюдаваме края на автомобилостроенето по начин, по който го познавахме досега."
Спирането на федералното правителство в САЩ
Бандилов обърна внимание на „финансовата парализа на правителството в САЩ“, което забавя публикуването на ключови икономически данни, които са от решаващо значение за решенията на Федералния резерв.
Той подчерта, че спирането на американското правителство и въздействието от това, основната тревога е забавянето на публикуването на ключови икономически данни.
"Точно на базата на тези ключови данни трябва да се вземат много важни решения, посочи Бандилов. – Те са важни не само за икономиката, но и за политиката на САЩ, имайки предвид решенията на Федералния резерв за лихвените проценти.“
Въпреки политическите кризи, той отбелязва, че пазарът не се е потопил драстично. Бандилов прогнозира, че пазарите ще продължат във възходяща посока до края на годината, макар и с по-малки темпове, тъй като инвеститорите ще следят отблизо решенията за лихвите и други психологически фактори.
Кои са червените линии в сделките между американските технологични компании? Върху кои основни сектори ще легне икономиката на САЩ?
Материалът не е повод за инвестиционно решение!
Вижте целия коментар във видео материала на Bloomberg TV Bulgaria.
Всички гости на предаването "В развитие" може да гледате тук.


Варненци излязоха на протест срещу Зелената зона
Има шанс за дълги почивки около Коледа и Нова година
Пилот с българско гражданство загина в Хърватия
23-годишна жена е загинала на АМ Тракия вчера
Системата „Бонус-малус” влиза в сила от февруари
Германия просто печели твърде много пари в Китай, за да се отдръпне сега
Саудитският посредник, който продава AI амбициите на страната на Уолстрийт
Тръмп разпали скандала с Епстийн. Сега падна в собствения си капан
Конфликтът в Nexperia: Автомобилните производители искат доставки "без Китай"
Какво се случва с "Лукойл" в Румъния
Как се промениха интериорите на колите в последните години
Кога по-гъстото масло е опасно за автомобила
Най-доброто BMW M? Тествахме четири от най-бързите баварци в Серес
BYD изпревари Volkswagen – ето колко печелят производителите от всяка кола
Най-добрите бензинови двигатели на последното десетилетие
В Древния Египет надрусването било нормално ежедневие
Терзиев в режим обяснения: За скандала "синя зона", липсата на паркинги и кризата с боклука
13 ранени, един тежко, след инцидент на рали в Австралия
Радан Канев за задържания си с марихуана син: Законът важи за всички