Възможна нова сила в италианското банкиране започна да се оформя, след като регионалният кредитор Banco BPM SpA придоби дял в конкурентната Banca Monte dei Paschi di Siena SpA. Banco BPM в сряда придоби 5% от Monte dei Paschi, след като италианското правителство продаде по-голямата част от оставащия си дял в спасената преди години банка.
Това стана само седмица след като BPM обяви оферта за поглъщане на Anima Holding SpA в сделка, която може да създаде инвестиционен посредник, контролиращ активи на стойност 220 млрд. евро. Anima преди това придоби 3% от Monte Paschi при продажбата на акции от държавата, пише Bloomberg.
Ходът на BPM поставя основата за закупуване на повече акции по-късно, като същевременно създава бариера за други банки, които евентуално са обмисляли инвестиция в Paschi.
Италианските банки имат пари за харчене, тъй като рентабилността им се повиши заради по-високите лихвени проценти. UniCredit SpA през септември заяви, че е придобила значителен дял в германската Commerzbank AG и че обмисля пълно придобиване. UniCredit също купи румънска банка преди около година=
BPM се облагодетелства от по-високите лихви, като печалбата преди данъци се повишава с 20% през първите девет месеца на годината.
Paschi може би предлага най-ясния пример до момента за възстановяване на италианския банков сектор. Банката – най-старата в света, беше на ръба на колапса, премина през продължително преструктуриране, национализация и вливане на милиарди евро свеж капитал и това започна да се отплаща в последно време. Paschi отчете рекордна печалба за миналата година и възобнови изплащането на дивиденти след 13-годишно прекъсване.
Базираната в Сиена, Италия, банка се превърна в най-важната част от плана на италианското правителство за създаване на кредитор с мащаб, който поне да се доближи до UniCredit и Intesa Sanpaolo – и двете имат пазарна стойност над 65 млрд. евро.
BPM заяви в сряда, че не планира да повиши дела си в Paschi над 10%, като изглежда, че изключва пълно придобиване. Все пак анализаторите на JPMorgan пишат в бележка в четвъртък, че „не бихме изключили напълно поглъщане“, тъй като BPM може да реши да промени курса.
Anima продава своите продукти чрез споразумения за партньорство, като BPM и Paschi са сред най-важните канали за дистрибуция.
Правителството на Италия продаде 15% от Monte dei Paschi, като BPM купи 5%, Anima Holding – 3%, Caltagirone Group – 3,5%, и семейството на покойния основател на EssilorLuxottica SpA Леонардо дел Векио – също 3,5%.
Продажбата на дела в Monte dei Paschi е донесла на Италия около 1,1 млрд. евро. Преди година Рим продаде 25% от капитала на банката за 920 млн. евро, а през март – 12,5% за 650 млн. евро. Така общият приход от дела на държавата в банката достига почти 2,7 млрд. евро.
преди 2 седмици къв Мерцедес - произвеждаха си инсталациите в някои бг гета , за другото само мога да се досещам - а в същото време не могат една нормална кола да произведат , кояго да не е за милионери : ))) отговор Сигнализирай за неуместен коментар
преди 2 седмици Големият майтап е, че двете най големи италиански банки Intesa Sanpaolo и Unicredit имат пазарна капитализация двойно по-голяма от тази на двете най-големи немски банки, Deutsche Bank и Commerzbank, а още по-големият майтап е,че Ferrari е в момента най-скъпата европейска автомобилна компания, (79 млрд$) изпреварваща значително Porsche ( 62млрд ) и Mercedes ( 59 млрд) .. отговор Сигнализирай за неуместен коментар