IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Въпреки кризата секторът на лукса харчи все повече за маркетинг  

Луксозните марки печелят от това, че най-богатите потребители са станали още по-богати по време на пандемията

11:14 | 26.09.22 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg LP
Снимка: Bloomberg LP

От месеци множество сектори са под натиск да намалят бюджетите си за маркетинг, но това не важи за много от луксозните марки, които се възползват от бума на пазара на спортни автомобили, организирани пътувания и други продукти от най-висок клас, съобщава Agefi-Dow Jones, цитирана от БТА.

Луксозните марки печелят от това, че най-богатите потребители са станали още по-богати по време на пандемията, както и от появата на милионери, родени през последните две десетилетия на 20-и век и от увеличаването на така наречените разходи за отмъщение (revenge spending) - импулс да се харчи повече от обичайното след излизането от здравната криза.

Глобалните постъпления от луксозни стоки ще нараснат от 309,6 млрд. долара миналата година до 349,1 млрд.долара през 2022 г. според компанията за пазарни проучвания Statista, като се очаква да достигнат 419 млрд.долара през 2027 г.

„Сред богаташите животът е хубав и търсенето е голямо", изтъква консултантът по брандиране Саймън Спраул, който преди това е заемал старши маркетингови и комуникационни позиции в Tesla и Aston Martin Lagonda Global Holdings. Много компании, сред които гигантът на социалните медии Meta Platforms и издателският конгломерат Gannett, пострадаха през последните месеци в резултат на намаляващите разходи за реклама.

Някои процъфтяващи до неотдавна стартъпи съкратиха персонала и рекламните си бюджети, а големите инвеститори в спортни залагания и криптовалута бяха принудени да преразгледат разходите си.

За търговците на луксозни стоки обаче това съвсем не е така.

Повечето марки в сектора биха могли теоретично да спрат да рекламират, защото не успяват да произвеждат достатъчно бързо, за да отговорят на сегашното търсене, но по-хитрите харчат повече, за да осигурят дългосрочен капитал, обяснява Саймън Спраул.

Никакъв признак за забавяне през 2023 г. 

Маркетинговите бюджети на луксозните компании са били много по-високи през 2022 г., отколкото през 2021 г., и не показват никакви признаци на забавяне за 2023 г., според Джули Майкъл, генерален директор на рекламната агенция Team One на Publicis Groupe, специализирана в работата с марки като Lexus на Toyota Motor и Marriott International.

Лозаро-винарското предприятие Ste. Michelle Wine Estate е увеличило бюджета си за маркетинг с 15% спрямо миналата година, водено от увеличеното търсене на първокласни продукти, обяснява Тоби Уитмойер, мениджър за растежа в групата. "По-евтиното вино се търси по-малко, докато категорията над 15 долара е в пълен растеж", отбелязва той.

Marriott е увеличила маркетинговите бюджети за 2022 г. за луксозните си вериги Ritz-Carlton и St. Regis също заради засиленото търсене в сектора на луксозните хотели, заявява Крис Габалдън, старши вицепрезидент на луксозните марки на хотелската верига.

Някои марки могат да стигнат много далеч

Производителят на електромобили Lucid Group наскоро стартира кампания с обиколка на няколко града - Dream Ahead. При нея хора, резервирали автомобили, но които все още не са ги купили, както и журналисти или абонати на имейлите на Lucid, могат да карат тези луксозни коли, за да ги изпробват, предава още Agefi-Dow Jones, цитирана от БТА. 

Някои марки, привлечени от маржовете на луксозния сектор, също се опитват да навлязат в него, което насърчава по-утвърдените от тях да се опитат да издигнат още повече класата, посочва консултантът Саймън Спраул.

Миналата година например Aston Martin започна да се определя като "ултралуксозен", а през юли автомобилостроителят стартира кампания за ребрандиране, за да подчертае ексклузивността на своите продукти, изтъква Ренато Бисиняни, директор по комуникациите и международния маркетинг. Той уточнява, че Aston Martin е престанал да финансира външни реклами и рекламни кампании по време на събития за широката публика, които не са насочени към извънредно богати хора.

Последна актуализация: 11:51 | 26.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Lifestyle виж още

Коментари

Финанси виж още