IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Prada ще търси най-малко 1 млрд. долара при ново листване в Милано

Производителят на луксозни стоки вече листна дял от 20% на борсата в Хонконг

21:00 | 12.08.22 г.
Ходът е част от усилията на Prada да разнообрази базата си от инвеститори извън тези в Хонконг. Снимка: Bloomberg LP
Ходът е част от усилията на Prada да разнообрази базата си от инвеститори извън тези в Хонконг. Снимка: Bloomberg LP

Prada обмисля да търси най-малко 1 млрд. долара от второ листване в Милано, съобщиха запознати с въпроса източници на фона на усилията на италианската модна къща да разнообрази базата си от инвеститори извън тези в Хонконг, предава Bloomberg.

Миланският производител на луксозни дрехи, парфюми и аксесоари работи с Goldman Sachs по първоначалната подготовка на потенциално предлагане, съобщават източниците, пожелали да останат анонимни, тъй като информацията е конфиденциална. Листването вероятно ще се случи следващата година, допълват те.

Prada набра 2,1 млрд. долара през 2011 г., като листна дял от 20% в Хонконг, когато големи луксозни марки прииждаха на азиатския пазар, за да обслужват най-голямата си клиентска база. Компанията, която има пазарна оценка от 115,7 млрд. хонконгски долара (14,8 млрд. щатски долара) се стреми да набере средства, като продаде нови акции в Милано, съобщават източниците.

Инвестиционна компания, подкрепяна от главния изпълнителен директор Мучия Прада и съпруга ѝ, италианския бизнесмен Патрицио Бертели, притежава 80% от модната компания. Те едва ли ще намалят дела си при каквато и да е сделка, отбелязват източниците.

Prada и консултантите ѝ работят по отстраняването на затрудненията пред опита им за първо двойно листване в Хонконг и Милано и все още няма окончателно решение за размера и момента на листването. Президентът на Prada Паоло Занони заяви през юли, че макар двойно листване в Милано винаги да е било вариант за компанията, то не е приоритет.

На европейски пазар, лишен от продажби на нови акции заради ускоряването на инфлацията, растящите лихви и рискът от задаваща се рецесия някои луксозни марки не се вписват в тенденцията. Производителят на спортни коли Porsche работи по първично публично предлагане, което може да се окаже едно от най-големите в историята на Европа.

Последна актуализация: 13:53 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още