IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Собственикът на Primark намали прогнозите си след слабо коледно тримесечие

Основният пазар в Обединеното кралство и Ирландия бележи особено слаби резултати

11:09 | 23.01.25 г.
Снимка: Bloomberg
Снимка: Bloomberg

Associated British Foods понижи в четвъртък годишната си прогноза за продажбите на бизнеса си с бюджетни дрехи Primark след разочароващи резултати за коледното тримесечие на основния пазар в Обединеното кралство и Ирландия, съобщава Ройтерс.

Групата заяви, че сега планира ръст на продажбите на Primark между 1% и 3% за 2025 г., като преди това прогнозираше увеличение между 4% и 6%.

Тя запази прогнозата си за коригиран оперативен марж в съответствие с нивото от 11,7%, постигнато от Primark през 2023/24 г.

Групата заяви, че общите продажби на Primark са нараснали с 2% през 16-те седмици до 4 януари – първото ѝ фискално тримесечие, благодарение на откриването на нови магазини.

Въпреки това сравнимите продажби са намалели с 1,9%, отразявайки спад от 6,0% в Обединеното кралство и Ирландия – пазар, на който се падат около 45% от продажбите на Primark.

Акциите на компанията поевтиняха с 2% в началото на сесията, но след това заличиха спада си, тъгувайки се без промяна на ниво от 1933 пенса.

Групата заяви, че ръстът на сравнимите продажби в Обединеното кралство и Ирландия по време на ключовите седмици около Коледа е бил твърде засенчен от по-слабата есенна търговия в условията на предизвикателна среда за търговия на дребно.

„Търговската активност на част от потребителската ни база беше слаба в резултат на предпазливите настроения на потребителите и липсата на сезонен катализатор на покупки предвид мекото есенно време“, заявиха от компанията.

По-рано този месец други търговци на дребно, ориентирани към потребители с по-ниски доходи – групата за спортни облекла JD Sports, бизнесът Argos, веригата за пекарни Greggs и дискаунтърът Poundland – отчетоха слаба коледна търговия.

За разлика от тях търговците на дребно на облекло Next и Marks & Spencer отчетоха засилена търговия. Въпреки това Next подчерта относителната слабост на магазините в сравнение с резултатите онлайн.

За разлика от своите конкуренти, Primark не предлага онлайн доставки, но все пак има услуга тип „кликни и вземи“.

AB Foods, чиито акции са поевтинели с 14% през последната година, запази прогнозата си за бизнеса си с хранителни стоки, захар, селско стопанство и съставки.

Приходите от бизнеса с хранителни стоки, който включва марки като чай Twinings, зърнени храни Jordans, хляб Kingsmill и напитки Ovaltine, нарастват с 1% през първото тримесечие. Продажбите на захар са намалели с 2%.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 11:09 | 23.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още