Louis Vuitton повиши цената на една от най-популярните си чанти в САЩ след въвеждането на мита от 10% върху стоки, идващи от Европейския съюз, предава Bloomberg.
Чантата Neverfull GM сега струва 2200 долара, става ясно от съобщение на сайта в САЩ на компанията. Това е със сто долара повече спрямо миналата седмица, или увеличение на цената с 4,8%.
Лука Солца, анализатор в компанията Bernstein, отбелязва, че Louis Vuitton е повишила цените на чантите си в САЩ с 3,6%. Той обаче допълва, че цените на много продукти не са се повишили, което показва, че те са произведени в САЩ. Louis Vuitton има три работилници в страната.
LVMH е генерирала 24% от продажбите си в САЩ през първото тримесечие.
Компаниите за луксозни стоки, включително LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, предупредиха, че ще повишат цените, за да компенсират американските мита, наложени по-рано този месец. Главният финансов директор Сесил Кабани заяви миналата седмица, че според нея марките на компанията са се възползвали от ценовата си сила, но не може да има една и съща стратегия за всички. Ценовите нива ще зависят от марката и категорията продукти, допълни тя.
Макар че LVMH не посочва финансовото представяне на отделните си марки, Louis Vuitton е най-голямата, като съставлява около една четвърт от общите приходи и над половината от печалбата на конгломерата, по данни на HSBC.
Louis Vuitton, известна с чантите си с монограм, вероятно е генерирала приходи от продажби в размер на 21,6 млрд. евро миналата година, сочат данните на HSBC. Това я прави най-голямата марка в областта на луксозната мода.
Миналата седмица Hermès International съобщи, че ще повиши цените в САЩ към 1 май, за да компенсира митата, подробностите по окончателните цени все още се доуточняват.