IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Chanel отчете по-ниска печалба за миналата година

Оперативната печалба се е понижила с 30% до 4,48 млрд. долара, като приходите са спаднали с 4,3% на съпоставима база

21:00 | 20.05.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Печалбата на модната компания Chanel се е свила през миналата година, тъй като компанията увеличи разходите си за маркетинг, за да остане видима в условията на спад в луксозната индустрия.

Оперативната печалба се е понижила с 30% до 4,48 млрд. долара, като приходите са спаднали с 4,3% на съпоставима база, се посочва в изявлението на компанията от вторник. Регионът, включващ Китай, който генерира около половината от приходите на Chanel, е регистрирал спад на продажбите от 7,1%.

Пазарът на луксозни стоки се бори да излезе от периода на слаб растеж, причинен отчасти от това, че китайските купувачи ограничават скъпите покупки. Перспективите пред индустрията станаха още по-мрачни, след като президентът на САЩ Доналд Тръмп въведе широкообхватни мита върху вноса миналия месец.

Миналата година Chanel беше силно засегната от макроикономическата нестабилност, особено в Китай.

„Резултатите ни за 2024 г. последваха период на безпрецедентен растеж за Chanel, в който приходите почти се удвоиха през предходните три години“, заяви главният изпълнителен директор Лина Наир.

Въпреки това спадът в продажбите и печалбите на Chanel са изненадващи, тъй като марката, създадена преди повече от век от Габриел „Коко“ Шанел, се смята за една от най-ексклузивните и устойчиви брандове в модната индустрия, обслужваща най-богатите клиенти в света. Продажбите ѝ са спаднали с 4,2% в Северна и Южна Америка и са нараснали с 0,6% в Европа.

„Компания с нашите размери трябва да коригира структурата си на различни места в организацията“, заяви главният финансов директор Филип Блондьо. „Ще следим много внимателно разходите, за да стабилизираме маржовете“, посочи той, като добави, че Chanel очаква броят на служителите да остане непроменен за тази година след увеличението с 5,1% през миналата година. По-рано тази година Chanel обяви съкращаването на 70 работни места в САЩ.

Частната група е похарчила около 2,4 млрд. долара за „дейности по поддръжка на марката“ през миналата година, което е намалило печалбата, се казва в изявлението на Блондьо.

Резултатите на Chanel може да са били влошени и от други фактори. През юни модното подразделение на групата беше напуснато от главния дизайнер Виржини Виар. През декември компанията назначи нейния наследник Матийо Блази, който трябва да представи дебютната си колекция на седмицата на модата в Париж през октомври.

Клиентите често ограничават разходите си за дадена марка, когато тя преминава през творчески преход. Освен това може да отнеме около половин година, за да бъдат пуснати в продажба новите модели на дизайнера, което означава, че въздействието на творенията на Блази може да се усети едва през следващата година.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 21:00 | 20.05.25 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още