Сенатът на Франция одобри преработен вариант на закон за регулиране на бързата мода. Ако бъде приложен, той ще забрани рекламите на бързоразвиващи се китайски платформи за електронна търговия като Shein и Temu, предаде Ройтерс.
Членовете на Горната камара на парламента гласуваха почти единодушно за променената версия на законопроекта, приет от Долната камара на френския парламент миналата година, който има за цел да намали въздействието на текстилната индустрия върху околната среда.
Критиците твърдят, че евтините дрехи, произвеждани от веригите за бърза мода, стимулират прекомерното потребление и отпадъците, което засилва въздействието на сектора върху природата.
В изменената версия на законопроекта обаче се прави разграничение между "ултра" бърза мода и "класическа" бърза мода, като се налагат по-малко строги ограничения на европейските играчи в областта на бързата мода като Zara и Kiabi.
„Shein не е компания за бърза мода“, се казва в изявление на китайската фирма в отговор на днешния ход, като се добавя, че нейният модел е „част от решението, а не от проблема“.
Изправени пред конкуренцията на продукти на много ниски цени, няколко френски марки изпитват значителни затруднения, като Jennyfer, за която бе обявена ликвидация в края на април, и NafNaf, която е в процедура по ликвидация от май.
Правителството на Франция трябва да уведоми Европейската комисия (ЕК) за решението си, а след това ще трябва да създаде съвместна комисия, която да постигне компромис между версиите на закона в Сената и Долната камара на парламента, преди той да бъде приложен.