IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Лука де Мео - от автомобилната индустрия към луксозния сектор

Европейското автомобилостроене остава без "рокзвездите си" след оттеглянето на Де Мео и Карлос Таварес от Stellantis

19:10 | 06.07.25 г.
Лука де Мео. Снимка:  Nathan Laine/Bloomberg
Лука де Мео. Снимка: Nathan Laine/Bloomberg

След пет години като главен изпълнителен директор на Renault, които доведоха до подобряване на репутацията на марката, Лука де Мео преминава от автомобилната индустрия към сектора на луксозните стоки. Ще успее ли да постигне същия успех и с Gucci, водещата марка на гиганта Kering, пита испанското издание на Forbes.

Докато Renault вече търси наследник на Лука де Мео, италианецът се подготвя за работата си в Kering - френския конгломерат за луксозни стоки, собственост на бизнесмена и милиардер Франсоа-Анри Пино, който има в портфолиото си марки като Gucci, Saint Laurent, Bottega Veneta, Balenciaga и Alexander McQueen и присъства в над 120 страни.

Новината за тази промяна на обстановката е изненада за някои, но за други е добре пазена публична тайна. От 2015 г. до началото на пандемията Лука де Мео отговаряше в рамките на Volkswagen за обновяването на Seat, включително лансирането на модела Cupra. През десетилетията преди това той прекарва известно време в европейското подразделение на Toyota и групата Fiat с позиции в Lancia, Alfa Romeo, Abarth и Fiat.

От 2020 г. в продължение на пет години той е главен изпълнителен директор на Renault, като дава тласък за подобряването на репутацията на марката. Предприемачът консолидира компанията благодарение на експертния си опит и засилва международното влияние и творческата визия. Той поема поста във френския автомобилостроител  през 2020 г. в един от най-лошите финансови моменти и успява да обърне ситуацията с плана Renaulution, който връща рентабилността на групата. Лука де Мео прекарва над 30 години в автомобилния сектор, като работи за Fiat, Volkswagen и Seat.

Испанското издание Pais пише, че европейското автомобилостроене остава без "рокзвездите си" след оттеглянето на Лука де Мео и Карлос Таварес от Stellantis. Въпросът е дали с назначаването на Лука де Мео Kering цели той да претвори успехите си от автомобилния сектор и в луксозния сегмент. Според "Форбс-Испания" това е почти сигурно. Пристигането на предприемача означава трансформация на компанията от нулата. Той ще замени сегашния главен изпълнителен директор на Kering, нейния собственик Франсоа-Анри Пино, като за първи път компанията ще бъде в ръцете на човек извън семейството основатели.

Едно от предизвикателствата пред Лука де Мео в новата му роля, която, между другото, той ще поеме официално на 15 юли, ще бъде да изведе Kering от черната дупка, в която изглежда се намира. Гигантът в луксозния сектор понастоящем има огромен дълг и отчита спад на капитализацията си от 70 на сто през последните пет години, с който не е в състояние да се справи. Освен това ще трябва да се изправи срещу LVMH и Hermes - двата еталона, с които в момента се конкурира на пазарите.

Има обаче съмнения, че роденият в столицата на модата Милано Лука де Мео, който никога не е бил в пряк контакт с модните марки, може да се сблъска със затруднения. Някои анализатори обаче на Bernstein изтъкват, че "управлението на марките и маркетингът са силната страна на Лука де Мео" и че тези умения са "валидни както за автомобилната индустрия, така и за луксозния сектор".

Може да се каже, че спасението е възможно и семейство Пино е осъзнало, че управлението на Kering трябва да бъде оставено в ръцете на човек като Лука де Мео, който има стратегическата и трансформираща (почти чудотворна) визия, че марките се нуждаят от комфортно съжителство на пазар, белязан от постоянна конкуренция.

(БТА)

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 19:10 | 06.07.25 г.
Най-четени новини
Още от Мода виж още

Коментари

Финанси виж още