IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Sony анулира още два проекта за PlayStation

Решението засяга американските разработчици Bend Studio и Bluepoint Games, като остава неясно дали това ще коства работни места

08:26 | 17.01.25 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

PlayStation, звено на японския разработчик на игри Sony Group Corp., отмени необявени игри в две от най-големите си дъщерни компании, съобщава Bloomberg.

Игрите в базираната в Орегон Bend Studio и базираната в Тексас Bluepoint Games представляват проекти за „услуги на живо“, предназначени да извличат периодични приходи от играчите.

Говорител на компанията потвърди отмяната, изтъквайки, че двете игри са били отменени „след скорошен преглед“ и че PlayStation ще продължи да разработва подобни продукти.

„Bend и Bluepoint са изключително успешни екипи, които са ценени членове на семейството на PlayStation Studios и работим в тясно сътрудничество с всяко студио, за да определим кои са следващите проекти“, добавя говорителят.

През последните няколко години PlayStation инвестира мащабно в игри, генериращи периодични приходи, които обикновено представляват мултиплейър игри с микротрансакции и други начини за извличане на пари от играчите след началото на проектите. Тези игри са рискови начинания, но могат да бъдат доходоносни, когато са успешни.

За Sony стратегията доведе до хита Helldivers II от 2024 г. и няколко провала, включително Concord, която беше свалена от продажба по-малко от две седмици след премиерата си. Компанията също така отмени няколко други игри през последните години, включително една, базирана на франчайза Spider-Man, припомня Bloomberg.

Sony не посочва дали отмяната ще доведе до съкращения на работни места. В бележка до персонала, видяна от Bloomberg, компанията изтъква, че „работи в тясно сътрудничество с Bend и Bluepoint, за да определи какви са следващите проекти и планира да направи всичко възможно, за да гарантира, че това ще има минимално въздействие върху бизнеса“.

Последните две години бяха трудни за гейминг индустрията, в която десетки хиляди души загубиха работата си в резултат на лоши залози и по-бавен растеж.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 08:26 | 17.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още