IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore

Netflix отчете рекорден ръст на абонатите в края на 2024 г.

Компанията е добавила 18,9 млн. клиенти през четвъртото тримесечие на миналата година, според писмо до акционерите от вторник

23:28 | 21.01.25 г.
Автор - снимка
Създател
Снимка: Bloomberg L.P.
Снимка: Bloomberg L.P.

Netflix Inc. приключи 2024 г. с най-големия тримесечен прираст на абонатите в историята си, като се възползва от първите си големи спортни събития на живо и завръщането на хитовия сериал Squid game, предаде Bloomberg.

Компанията е добавила 18,9 млн. клиенти през четвъртото тримесечие на миналата година, според писмо до акционерите от вторник. Това е над два пъти повече от очакванията на Wall Street и води до увеличаване на броя на глобалните абонати на стрийминг платформата на повече от 300 млн. Предишният най-добър резултат на компанията сочеше ръст на потребителите с 15 млн. през първото тримесечие на 2020 г. - цифри, обусловени от началото на пандемията от Covid-19.

Това е последният път, в който Netflix съобщава за броя на абонатите на тримесечна база. Ръководството се опитва да накара инвеститорите да дадат приоритет на финансови показатели като продажби и печалба. Компанията съобщи, че приходите са нараснали с 16% до 10,2 млрд. долара за тримесечието, което е най-големият ръст от края на 2021 г., и заяви, че през 2025 г. продажбите ще растат по-бързо от предвиденото.

Това нарастване отчасти ще бъде подхранвано от увеличението на цените. Netflix повишава цените си в САЩ, Канада, Португалия и Аржентина, като най-популярният план в САЩ ще достигне 17,99 долара на месец. Това е увеличение с 2,50 долара.

Netflix ще спре да съобщава данни за броя на абонатите си след рязкото увеличаване на броя на новите клиенти, предизвикано от ограничаването на споделянето на пароли между потребителите. Анализаторите и инвеститорите очакваха, че ползите от това усилие вече са отшумели, но Netflix отчита най-добрата си година по отношение на броя на абонатите, привличайки общо 41 млн. нови клиенти.

Компанията приписва успеха си на различни продукции, включително хитовия филм Carry-On и втория сезон на сериала Squid game - най-популярната поредица в историята на стрийминг платформата. И все пак боксовият мач между Джейк Пол и Майк Тайсън донесе рекорден брой регистрации, според изследователската фирма Antenna, надминавайки дори първите мачове на Netflix от Националната футболна лига.

Междувременно стабилният растеж издигна акциите на Netflix до рекордни нива. През декември те достигнаха най-високата си стойност от 936,56 долара, въпреки че от началото на 2025 г. отстъпиха от това равнище.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 23:29 | 21.01.25 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини
Още от Новини и анализи виж още

Коментари

Финанси виж още