Цената на акциите на Spotify Technology се понижи, след като стрийминг компанията отчете оперативна печалба, която не успя да отговори на очакванията, въпреки че гигантът записа скок на броя на абонатите си през първото тримесечие, пише Bloomberg.
Оперативната печалба от 509 млн. евро е под прогнозата на Spotify за 548 млн. евро, сочи изявление от днес на базираната в Стокхолм компания. Spotify твърди, че на резултата са натежали над 76 млн. евро социални разходи, които компанията определя като данъци върху заплатите, свързани с възнагражденията и обезщетенията на служителите. Компанията твърди, че тези разходи са по-високи от очакваното поради покачването на цената на акциите през тримесечието.
Търгуваните в САЩ книжа на Spotify понижиха стойността си с 8% преди началото на борсовата сесия в Ню Йорк. От началото на годината до края на март цената им е скочила с 22%, а през последните два месеца е нараснала повече от два пъти.
Разочароващата печалба засенчи по-силния ръст на броя на абонатите през първите три месеца на годината, показвайки, че стратегията на стрийминг услугата за експанзия отвъд музиката към аудиокниги и подкасти привлича повече фенове, въпреки че повишава цените.
„В краткосрочн план може да има известен шум, но оставаме уверени в дългосрочния ни план, а посоката, в която се движим, се усеща по-ясна от всякога“, коментира главният изпълнителен директор Даниел Ек.
Компанията отчете 12% увеличение на броя на абонатите до 268 млн., над прогнозите на Spotify и тази на анализаторите, които очакваха 265,2 млн. Приходите от 4,2 млрд. евро изпълниха прогнозите.
Месечно активните потребители са се увеличили с 10 на сто до 678 млн., което е малко под очакваните от анализаторите 679 млн. За настоящото тримесечие Spotify прогнозира 689 млн. месечно активни потребители, докато прогнозата на анализаторите е за 694,5 млн., сочат данни, събрани от Bloomberg.
За второто тримесечие на тази година Spotify прогнозира 273 млн. абонати и оперативна печалба от 539 млн. евро.
Ек реинвестира в растежа на Spotify, добавяйки аудиокниги и подкасти, а наскоро се насочи и към видео съдържанието, така че платформата вече се конкурира и с YouTube.
Разширяването в нови формати е в съответствие с фокуса на Spotify върху повишаване на цените и увеличаване на рентабилността. Компанията повиши цените за няколко ключови пазара миналата година - индивидуалните абонати в САЩ плащат 12 долара на месец. Компанията планира да увеличи цените в Европа и Латинска Америка тази година, съобщи Financial Times.