Trump Organization пусна мобилна услуга със собствен бранд, както и смартфон, наречен Trump Mobile, който струва 499 долара. Всичко това сигнализира за нов опит за привличане на консервативните потребители с мобилна услуга, позиционирана като алтернатива на големите телекомуникационни доставчици, предава Ройтерс.
Новото мобилно начинание ще включва кол центрове, базирани в Съединените щати, и телефони, произведени в Америка, съобщи организацията.
„Ще представим цял пакет от продукти, на които хората могат да получат телемедицина на телефоните си срещу една фиксирана месечна такса, пътна помощ за колите си, неограничени текстови съобщения до 100 страни по света“, обяви най-големият син на президента Доналд Тръмп-младши, представяйки продукта в Trump Tower в Ню Йорк.
Семейство Тръмп, отдавна известно със своята империя от недвижими имоти, луксозни хотели и голф курорти, през последните години се осмели да навлезе в нови области, в това число дигиталните медии и криптовалутите.
Trump Organization, която е основният холдингов субект за повечето бизнес начинания на американския президент, преди встъпването в длъжност на Тръмп каза, че контролът върху компанията ще бъде прехвърлен на неговите деца. Така беше повторено споразумението от първия му мандат, въпреки че опасенията относно потенциални конфликти на интереси остават.
Уебсайт, който беше пуснат след обявяването на днешните новини, включва подробности за новия смартфон, който ще бъде наличен от септември, както и абонаментен план за новата мрежа на стойност 47,45 долара на месец.
DTTM Operations – субектът, управляващ търговските марки на президента Тръмп – е подала заявления за използване на неговото име и термина „T1“ за услуги, свързани с телекомуникациите.
Заявленията, подадени в четвъртък в Службата за патенти и търговски марки на САЩ, обхващат мобилни телефони, аксесоари като калъфи и зарядни устройства, безжични телефонни услуги и евентуално дори магазини за търговия на дребно.
Индустрията за смартфони в Съединените щати е сред най-наситените и конкурентните в света, като водещите играчи Apple и Samsung доминират на пазара.
Повече от 60 млн. смартфона се купуват годишно от американски потребители, но почти всички тези устройства се произвеждат в чужбина - предимно в Китай, Южна Корея и все по-често в Индия и Виетнам.
Въпреки силата на технологичните брандове, базирани в САЩ, няма значителна местна инфраструктура за производство на смартфони, до голяма степен поради високите разходи за труд, сложността на веригата за доставки и зависимостта от снабдяване с компоненти от чужбина.
Пазарът на мобилни мрежи в САЩ е доминиран от три национални оператора - Verizon, AT&T и T-Mobile, които заедно контролират над 95% от пазара на безжични услуги. Тези компании управляват масивна, капиталоемка инфраструктура и предлагат пакетни услуги на десетки милиони абонати.