Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Анализи

Защо хората посещават моловете?

В Централна и Източна Европа има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде

Защо хората посещават моловете?

Снимка: Pixabay

Какво кара потребителите да напуснат света на онлайн търговията и да отидат в моловете? Ново проучване на Colliers International, което разглежда сегмент „Забавление в търговски центрове“ в 13 държави в Централна и Източна Европа (ЦИЕ) показва, че предпочитанията на хората са насочени основно към кина и фитнес клубове, но има и други концепции, които привличат вниманието им.

Според данните в търговските центрове в държавите, включени в проучването, има 452 кина и мултиплекси. Най-много са те в Полша (над 125).

В повечето страни в региона доминират вериги, които са собственост на местни оператори. Такъв е полският Helios, който притежава най-големия брой мултиплекс кина в Полша. 

Още по темата

„В много държави, например Чехия, Беларус, Унгария, България, Хърватия, Румъния функционират местни кино оператори, които са неизменна част от културата и традициите на региона. Дейността на някои от тях дори се подкрепя на държавно ниво“, коментира Кевин Търпин, Регионален директор проучвания, Colliers CEE, цитиран в прессъобщение от компанията.

Според Colliers в някои от държавите има търговски центрове с уникални концепции, които не съществуват почти никъде другаде, като например в мол в Полша има танцово училище, в Чехия - уелнес център, а в Словакия, Латвия, Беларус, България – казино.

Доминика Йедрак от Colliers споделя, че в Полша едни от успешно развиващите се концепции в търговските центрове са ескейп стаи и лабиринти. Най-много наематели от този тип има в Украйна – 121.

От потребителите в ЦИЕ чехите инвестират най-много в забавление и културни занимания - средно 38,23 евро на месец, следвани от латвийците (35,6 евро), словаците (22,46 евро) и поляците (17,89 евро).

Същевременно в Беларус има най-малко кина и мултиплекси спрямо броя жители, които се падат на един наемател в търговски център. В Албания е подобна тенденцията при фитнес центровете, а в Чехия - при детските центрове.

Според компанията тази индустрия се развива особено динамично през последните няколко години. Собствениците на търговски центрове все повече осъзнават, че наличието на креативни и атрактивни забавления е задължително, независимо от географската локация. 

По статията работиха: Ралица Пейчева, редактор Миглена Иванова
Още по темата: Анализи молове

Последни новини

Още по темата

 
Спонсорирано съдържание

Коментари (3)

0
 
3
 
3
преди 9 месеца
Моловете са съвременните “храмове” на консуматорското ни общество, чиято култура се гради върху парите, потреблението и забавленията. Предците ни са ходили в неделя на черква, отделяли са от залъка си, кой колкото може, както е писал Дядо Вазов - богатите с парите, учений - с умът, сиромасите - с труда си... Дарявали са, строили са черкви, манастири, читалища и училища. Сега ценностите са други, храмовете пустеят, а моловете са пълни...
0
 
5
 
2
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Да, и аз мисля, че хората посещават моловете основно от простотия, и за да си губят времето. Не одобрявам такъв тип магазини.
1
 
28
 
1
преди 9 месеца
Няма профилна снимка
Това през почивните дни вместо да си направиш една хубава разходка, или да се видите на по бира с приятели, да се зaвpeш в някой мол, аз не го разбирам.

Още от Анализи
Дворците на Ердоган: богатство въпреки икономическата криза